برای سال ۹۹ نباید مالیاتی از اصناف اخذ می گردید
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران:

برای سال ۹۹ نباید مالیاتی از اصناف اخذ می گردید

درستی، عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: افزایش بی سابقه تورم، قیمت کالاها و هزینه ها، تعطیلی های اجباری و رکود، اصناف را کاملا از پای درآورده و هیچ حمایتی هم از سوی دولت صورت نگرفته است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق تهران، عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران و نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی در واکنش به اظهارات امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی مبنی براینکه نمایندگان اصناف پس از توافق با سازمان امور مالیاتی در خصوص تبصره ماده ۱۰۰ ق. م.م برای عملکرد سال ۹۹ با لب خندان و رضایت جلسه را ترک کردند، عنوان کرد: در تمامی نشست هایی که در این خصوص با سازمان امور مالیاتی حضور داشتم صراحتا اعلام کردم که سازمان امور مالیاتی می بایست مودیانی که تا ۷۰ برابر معافیت مالیاتی درآمد داشته اند شامل بهره مندی از این توافق برایرعملکرد سال ۹۹ نماید و در غیر اینصورت اصناف هیچ توافقی با سازمان نخواهند داشت.

ابراهیم درستی افزود: رئیس سازمان امور مالیاتی اعلام نماید این توافق را با چه کسانی امضا نموده است؟ و چه کسانی با لب خندان از این توافقی که به هیچ وجه منافع اصناف در آن دیده نشده است، جلسه را ترک نموده اند.

عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و تهران تاکید کرد: به نمایندگی از اصناف در سازمان امور مالیاتی پای هیچ توافق نامه ای در خصوص تبصره ماده ۱۰۰ ق. م.م برای عملکرد سال ۹۹ را امضا نکرده ام. اصناف کشور باید بدانند چه کسانی به نمایندگی از ایشان به راحتی از کنار حقوق اصناف گذشته اند تا امروز شاهد چنین سخنانی از سوی رئیس سازمان امور مالیاتی کشور باشیم.

درستی با بیان این که امسال هم درخواست ما تمدید مهلت اظهارنامه تا پایان شهریور ۱۴۰۰ بود، تصریح کرد: از ارسال درخواست اتاق اصناف ایران جهت تمدید مهلت تا ۱۵ تیرماه هم هیچ اطلاعی ندارم و اگر چنین درخواستی توسط اتاق اصناف ایران داده شده باشد، موافقین و مسببین این درخواست باید به جامعه صنفی کشور پاسخگو باشند و به عنوان نماینده وزیر صمت در هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران پیگیر این موضوع خواهم بود. اگر هم چنین درخواستی ارائه نگردیده است، اتاق اصناف ایران طی بیانیه ای در این خصوص و توافق تبصره ماده ۱۰۰ ق. م.م شفاف سازی نماید.

درستی در پایان پیرامون این موضوع که مالیات اصناف در سال ۹۹ تنها ۴ درصد افزایش داشته است، گفت: همانطور که بارها اعلام کرده ام افزایش بی سابقه تورم، قیمت کالاها و هزینه ها، تعطیلی های پی در پی اجباری و رکود اصناف را کاملا از پای درآورده است و هیچ گونه حمایتی هم از سوی دولت از اصناف صورت نگرفته است. در نتیجه اساسا نباید مالیاتی از اصناف برای سال ۹۹ اخذ میگردید و انجام چنین توافقی آنهم با این اعداد و ارقام اجحاف در حق اصناف کشور بوده است.

کد خبر: ۹۷٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha