۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ۸۴۰ هزار شغل در کشور شد
رئیس انجمن مدیریت صنعتی ایران:

شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ۸۴۰ هزار شغل در کشور شد

سنندج- رئیس انجمن مدیریت صنعتی ایران از تعطیلی ۸۴۰ هزار شغل به دلیل شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار عادل آذر ظهر امروز در همایش ملی کسب و کار که در دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: پدیده ها نوظهور باعث تغییر تعریف مدیریت بحران شده است.

عادل آذر عنوان کرد: با همه گیری ویروس کرونا و افزایش مشکلات و موانع آن در جامعه، تعریف بحران و روش‌های برخورد با آن تغییر کرده است.

وی به مدیریت این پدیده‌های نوظهور اشاره کرد و افزود: با رعایت دو نکته نظری می‌توان این پدیده‌ها را مدیریت کرد که شامل یادگیری از طبیعت و خدمات نرم که همان صنعت چهارم است می‌شود.

رئیس انجمن مدیریت صنعتی ایران عنوان کرد: بیشتر مشاغل در ایران سنتی است و که دچار ضرر بیشتر شده‌اند و باید راهکارهای برای مدیریت و شناسایی آنها در نظر گرفته شود.

وی تاثیرات کرونا بر مشاغل را بسیار مخرب دانست و گفت: ویروس کرونا باعث تعطیلی بیش از ۸۴۰هزار شغل در کشور شده است که برای بازسازی و برگشت این مشاغل به قبل از گسترش این ویروس نیازمند ۴هزار و ۸۰۰ میلیون تومانی است.

آذر در پایان برگزاری همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان را بسیار ارزشمند دانست و  اظهار کرد: برگزاری این همایش در زمان مناسب آن بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است و امیدوارم خروجی مناسبی به همراه داشته باشد و منجر به بهبود شرایط بحرانی کشور شود.

رئیس دانشگاه کردستان نیز در این همایش اهمیت کسب و کار در شرایط بحرانی را نیاز امروز جامعه کشور دانست.

رحمت صادقی بیان کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا و تاثیرات آن بر جامعه، امروزه اهمیت کسب و کار در شرایط بحرانی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که لازم است دانشگاه ها برای اثر گذاری و بهبود شرایط جامعه تلاش مناسب را انجام دهند.

وی اهداف کلی دانشگاه ها را دو مورد عنوان کرد و گفت: هدف اصلی دانشگاه‌ها بحث تعلیم و تربیت نیروی انسانی است که باعث شخصیت دهی به دانشجویان می شود و مورد دوم اثرگذاری و مسئولیت اجتماعی است.

صادقی به لزوم و اهمیت برگزاری همایش های تخصصی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری همایش ملی مدیریت کسب و کار در شرایط بحران و عدم اطمینان با توجه به نیاز جامعه در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه کردستان تصریح کرد: در مدیریت بحران باید تغییراتی ایجاد شود و به لحاظ روانی جامعه را برای برخورد با آن آماده کرد.

وی ویروس کرونا را یک چالش برای حوزه آموزش دانست و افزود: خوشبختانه جامعه دانشگاهی با موفقیت با ویروس کرونا برخورد کردند و توانستند آن را به فرصت تبدیل کنند و امیدواریم به زودی شرایط برای برگذاری همایش و برنامه ها به صورت حضوری فراهم شود.

کد خبر: ۹۷٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha