۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
نرخ فروش ارز افزایش یافت/ دلار آزاد در آستانه ۱۶ هزار تومان
همتی: بازار ساز ارز بدنبال تعادلی کردن قیمت ها

نرخ فروش ارز افزایش یافت/ دلار آزاد در آستانه ۱۶ هزار تومان

قیمت ارز امروز در صرافی بانک ها افزایش یافت این افزایش قیمت موجب شد تا نرخ دلار برای فروش به خریداران آن به ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان برسد در حالی که قیمت خرید این کالا از سوی صرافی ها بدون تغییر مانده است.

به گزارش بازار، با وجودی که نرخ ۲۳ ارز رسمی از سوی بانک مرکزی امروز کاهشی بود اما در بازار آزاد قیمت برخی اسکناسهای خارجی پس از دو روز تبات قیمتی گران شد.  

صرافی‌های بانک‌ها امروز دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴  هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

دلار بازار آزاد ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان

هم‌اکنون در بازار آزاد قیمت دلار ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان، درهم امارات ۴ هزار و ۴۰۰ تومان، یورو  ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و به‌فروش می‌رسد.

این در حالی است که رئیس کل بانک مرکزی از پشت پرده تلاش خالی فروشان و سفته بازان برای افزایش قیمت ارز در روزهای اخر سال ۹۸ می گوید؛ در روزهای پایانی سال، با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا،عملاً تقاضای واقعی و مؤثری برای ارز (اسکناس)درصرافی ها وجود ندارد و نرخ ارز برای وارد کنندگان،باعرضه قابل توجه صادر کنندگان غیر نفتی و بانک مرکزی،درسامانه نیما ( فقط دراسفندماه بیش از ۱.۵ میلیارد دلار)، روند نزولی به خود گرفته است. اما، خالی فروشان و سفته بازان که از مدتها پیش، با امید زیاد  برای بالا رفتن نرخ ارز دربازار، معاملاتی داشته اند، تلاش می کنند با عملیات روانی و اعلام نرخ های بالا، در کانال های خود در فضای مجازی، معاملات فردایی خود را سود آور نمایند و یک گروه دیگر نیز تلاش می کننداز فرصت آربیتراژ ، به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی ، بهره‌مند بشوند.صرافی های بانکی که تاکنون درکنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازارسازی را به عهده دارند، امروز به درستی تصمیم گرفتند بدون تغییر قابل توجه نرخ خرید ارز، برای از بین بردن آربیتراژ، نرخ فروش خود را افزایش داده و بتدریج آن را به نرخ تعادلی برگردانند.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار

در بازار طلا نیز هم اکنون قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۶۰۹ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان و قیمت دلار ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان است.

همچنین قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۷۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۶۰۹ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۱۲ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۶۴۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۵۳۷ دلار معامله می‌شود.

صرافی‌های بانک‌ها امروز دوشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۱۵ هزار و ۶۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۴  هزار و ۸۰۰ تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان است.

نرخ ۲۳ ارز رسمی سقوط کرد

بانک مرکزی امروز نرخ رسمی ۴۷ ارز را اعلام کرد که براساس آن نرخ ۲۳ واحد پول خارجی نسبت به روز گذشته نزولی، ۱۴ ارز صعودی و بقیه ثابت ماندند.

امروز نرخ دلار آمریکا همچنان بدون تغییر، ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۱ هزار و ۸۲۲ ریال و هر یورو  ۴۶ هزار و ۷۰۰ ریال قیمت خورد.

همچنین هر فرانک سوییس ۴۴ هزار و ۲۲۱ ریال، کرون سوئد چهار هزار و ۳۱۸ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۱۲۵ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۲۴۹ ریال، روپیه هند ۵۶۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۶ هزار و ۲۷۹ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۶۷۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۲۰۱ ریال، دلار هنگ کنگ پنج هزار و ۴۰۹ ریال و ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۵ ریال تعیین قیمت شد.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، هر دلار کانادا ۳۰ هزار و ۳۲۷ ریال، دلار نیوزیلند ۲۵ هزار و ۴۲۴ریال، راند آفریقای جنوبی دو هزار و ۵۷۲ ریال، لیر ترکیه ۶ هزار و ۶۵۰ ریال، روبل روسیه ۵۷۶ ریال، ریال قطر ۱۱هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق سه هزار و ۵۰۷ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۵ هزار و ۹۲۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱هزار و ۷۰۴ ریال، دلار سنگاپور ۲۹ هزار ۶۱۵ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۳۱۲ ریال، ده روپیه سریلانکا دو هزار و ۲۶۷ ریال، کیات میانمار (برمه) ۳۰ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۲۳۷ ریال، ارزش‌گذاری شد.

همچنین یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۵۹۰ ریال و دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۳۳ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۲ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۶۴۱ ریال، رینگیت مالزی ۹ هزار و ۷۶۷ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۴ هزار و ۴۱۲ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۴۰ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۳۱۱ ریال، لاری گرجستان ۱۵ هزار و ۵۵ ریال، اندونزی دو هزار و ۸۱۹ ریال تعیین قیمت شد.

افغانی افغانستان ۵۵۲ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۷ هزار و ۹۰۰ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۸ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۲ هزار و ۱۸۲ریال، سامانی تاجیکستان چهار هزار و ۳۳۳ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا چهار هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۱ هزار و ۹۶۶ ریال نرخ‌گذاری شد.

کد خبر: ۹٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha