۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
چگونه در بازی فوتبال گل های بیشتری بزنیم؟

چگونه در بازی فوتبال گل های بیشتری بزنیم؟

اگر تا به حال فوتبال بازی کرده باشید، می توانید به راحت تفاوت بازی بر روی زمین آسفالت و بازی بر روی سطح منعطف را تشخیص دهد.

به گزارش بازار، شاید برای شما جالب باشد که بدانید شما می توانید بر روی چمن مصنوعی فوتبالی گل های بیشتری بزنید. چمن مصنوعی یکی از محصولاتی است که استفاده از آن در زمین های ورزشی حدود ۵۰ سال است که مطرح شده است. ویژگی های این چمن به حدی خیره کننده است که سبب شده است تقریبا تمامی صاحبان زمین های ورزشی این محصول را گزینه اول و آخر خود در پوشش زمین بدانند. به همین دلیل جای تعجب نیست که شاهد سوالات متعددی نظیر قیمت چمن مصنوعی باشیم! در ادامه تلاش می کنیم شما را بیشتر با ویژگی های این محصول آشنا کنیم.

الیاف چمن مصنوعی فوتبالی منعطف هستند!
اگر تا به حال فوتبال بازی کرده باشید، می توانید به راحت تفاوت بازی بر روی زمین آسفالت و بازی بر روی سطح منعطف را تشخیص دهد. اگر زمین زیر پای شما خاکی و یا سفت باشد، دویدن برای شما دشوار می شود و وقتی توپ بر روی سطح زمین کوبیده می شود، حالت ارتعاشی و برگشت پذیر نخواهد داشت. این موضوع می تواند بر بازی اثر بگذازد و سبب می شود شما نتوانید گل های زیادی بزنید. اما الیاف چمن مصنوعی فوتبالی انعطاف پذیر هستند و وقتی توپ بر روی آن می خورد برگشت داده می شود و به اصطلاح به پای بازیکن می چسبد! در نتیجه شما می توانید گل های بیشتری بزنید و هیجان بازی را بالا ببرید.

چمن مصنوعی به عضلات پا آسیبی وارد نمی کند!
شاید بتوان گفت یکی از مواردی که گاهی بازی فوتبال را با چالش های زیادی رو به رو می کند، آسیب هایی است که در حین بازی می تواند رخ دهد. این آسیب در هنگام بازی بر روی زمین های خاکی و آسفالت بیشتر است. زیرا وقتی بازیکن بر روی این زمین ها می دود، نیروی کوبشی به زمین انتقال داده نمی شود و در هنگام برخورد این نیرو با سطح زمین دوباره به عضلات پا باز می گردد و این موضوع خطر آسیب دیدگی عضلات را در پی دارد. اما الیاف چمن مصنوعی فوتبالی به گونه ای طراحی شده اند که می توانند نیروی کوبشی را از سطح پا به زمین انتقال دهند. در نتیجه نیروهای مضاعف بر روی پا کاهش پیدا می کند و ورزشکار کمتر خسته می شود و بیشتر می تواند بر بازی تمرکز داشته باشد!

اگر بر روی چمن مصنوعی فوتبالی زمین بخورید، آسیب نمی بینید!
شاید برای شما جالب باشد که بدانید اگر شما بر روی چمن مصنوعی فوتبالی زمین بخورید آسیب نمی بینید! می دانید چرا!؟ زیرا در زمان نصب چمن مصنوعی ابتدا بر روی زمین لایه ژئوتکس نصب می گردد. این لایه بسیار منعطف است و لایه ای نرم میان چمن مصنوعی و سطح زمین به وجود می آورد. از طرفی دیگر، الیاف چمن مصنوعی فوتبالی نیز انعطاف بسیار بالایی دارند و وقتی بر روی سطح نرمی نصب می شوند، انعطاف پذیری آنها افزایش پیدا می کند. در نتیجه، این چمن می تواند محیطی امن برای بازی فوتبال باشد و دیگر شما نباید نگران آسیب های حین بازی باشید.

چگونه در بازی فوتبال گل های بیشتری بزنیم؟

آیا بر روی تمامی سطوح می توان چمن مصنوعی فوتبالی نصب کرد؟
شاید بتوان گفت یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در زمینه نصب چمن مصنوعی فوتبالی وجود دارد، این است که آیا این چمن را می توان بر روی سطح خاک یا آسفالت نصب کرد! پاسخ به این سوال مثبت است. به طور کلی، برای نصب چمن مصنوعی فوتبالی دو نوع سطح وجود دارند: سطح نفوذ پذیر (سطح خاکی) و سطح نفوذ ناپذیر (سطح آسفالتی). نصب این چمن بر روی سطوح نفوذ پذیر راحت تر و کم هزینه تر است. دلیل این امر این است که از سطح خاک می توان برای خروج آب از روی چمن استفاده کرد. اما در سطوح نفوذ ناپذیر ابتدا باید شیب مناسبی بر روی زمین طراحی شود تا بتواند آب را از روی سطح چمن مصنوعی انتقال دهد و پس از آن نصب این چمن صورت می گیرد.

طول عمر چمن مصنوعی فوتبالی چقدر است؟
یکی دیگر از سوالاتی که تمامی صاحبان زمین های ورزشی می پرسند در مورد طول عمر چمن مصنوعی برای نصب در زمین های ورزشی از جمله زمین فوتبال است. بهتر است بدانید که اگر پروتکل های استفاده از این چمن رعایت شود به طور متوسط می توان ۵ یا ۶ سال از آن استفاده کرد. پس از این زمان، ممکن است برخی از نواحی پر تردد مانند نواحی جریمه دچار فرسودگی شوند. در این شرایط می توان عملیات ترمیم چمن مصنوعی فوتبالی را انجام داد. این عملیات بدین صورت است:

اگر میزان آسیب زیاد نباشد، در آن ناحیه دوباره سیلیس و گرانول تزریق می شود و چمن ها فرچه زده می شوند.

اگر میزان آسیب زیاد باشد، چمن آسیب دیده در آن ناحیه با چمن جدید جانمایی می شود. این کار به گونه ای صورت می گیرد که هیچ گونه تفاوتی با سطح دیگر چمن ندارد و ظاهری یک دست با کل چمن پیدا می کند.

چگونه در بازی فوتبال گل های بیشتری بزنیم؟

جمع بندی
تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد چمن مصنوعی فوتبالی در اختیار شما قرار دهیم. از ویژگی های چمن مصنوعی می توان به انعطاف پذیری و کاهش آسیب به عضلات پا اشاره کرد. اگر به دنبال مرکز معتبری برای خرید و نصب چمن مصنوعی هستید، می توانید به گروه چمنزار مراجعه کنید. این گروه سابقه درخشانی در زمینه نصب و اجرای چمن مصنوعی در زمین های ورزشی دارد.

کد خبر: ۹۷٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha