۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
افزایش اعتبارات عمران روستایی ۳ شهرستان زنجان به تصویب رسید
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

افزایش اعتبارات عمران روستایی ۳ شهرستان زنجان به تصویب رسید

زنجان-معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: افزایش اعتبارات عمران روستایی تا سه برابر نسبت به سال گذشته در شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار بازار،محمدرضا شاملو صبح سه شنبه در بازدید از پروژه های عمرانی روستاهای شهرستان های خدابنده و سلطانیه گفت: همکاری نهادهای محلی و دهیاری با بنیاد مسکن  در توسعه روستاها بسیار مهم است. 

وی اظهار کرد: دهیاران حلقه واسطه بین نهادهای حاکمیتی، دولت و مردم هستند و با کمک دهیاری ها و کار جمعی با سایر دستگاههای اجرایی زمینه های لازم برای توسعه و پیشرفت  را می توان مهیا کرد. 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح بافت با ارزش روستایی و گردشگری بنیاد مسکن آمادگی لازم برای توسعه مناطق را دارد،گفت: کمک به اقتصاد روستا، تلاش برای ماندگاری مردم در روستا و حفظ ویژگی های فرهنگی و اجتماعی با اجرای طرح بافت با ارزش روستایی مهم است.

شاملو ابراز داشت: افزایش اعتبارات  عمران روستایی تا سه برابر نسبت به سال گذشته در شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه به تصویب رسید.

وی افزود: همچنین انتخاب و شناسایی پنج روستای شاخص با رویکرد گردشگری برای مطالعه و شروع عملیات اجرایی، بازنگری ۳۰ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات ملی و استانی شهرستان های ابهر، خرمدره و سلطانیه هم به تصویب رسید.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه منظومه‌های روستایی در استان زنجان به صورت پایلوت در حال انجام است،افزود: حفظ معماری بومی و محلی در روستاها هدف بنیاد مسکن و شناسایی روستاهای دارای بافت با ارزش و گردشگری در استان اهمیت دارد. 

شاملو تصریح کرد: اجرای طرح هادی نقش مهمی در توسعه روستاها دارد و این کار با هدف ساماندهی روستاها عملیاتی می‌شود و ایمن‌سازی در روستاها در جلوگیری از خسارت های احتمالی مهم است.

وی افزود: روستاهای استان زنجان از ظرفیت گردشگری بالایی برخوردار هستند و باید در جهت تقویت و توسعه این روستاها گام های موثری برداشته شود. 

کد خبر: ۹۷٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha