۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کم کاری دولت برای اضافه کردن ۸ هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت برق
عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

کم کاری دولت برای اضافه کردن ۸ هزار مگاوات نیروگاه به ظرفیت برق

عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، دولت باید هشت هزار مگاوات نیروگاه برق نصب می کرد متاسفانه این کار انجام نشده است.

به گزارش بازار، فریدون عباسی ضمن عذرخواهی از مردم ایران بابت نابسامانی هایی که در حوزه انرژی به ویژه برق به وجود آمده است، تصریح کرد: این شرایط را متوجه مدیریت و عدم استفاده از داده های تخصصی می‌دانم. علم بشر به اندازه‌ای پیشرفت کرده است که آب و هوا را پیش بینی کند و به همین جهت نباید این چنین بابت گرما غافلگیر شد.

وی افزود: هر زمان سالی پر باران داشته باشیم مردم کشور در چند استان دچار سیل زدگی می شوند. هر زمان که هوا گرم شود مردم شاهد قطعی چندباره برق هستند و اگر هوا رو به سردی برود، گاز قطع می شود. متاسفانه در چند سال گذشته بارها شاهد این وضعیت بوده ایم.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن اشاره به جلسات مجلس با وزرای مربوطه و تاکید نمایندگان بر این که باید برای تابستان فکری اندیشیده شود، عنوان کرد: عدم وجود مدیریت صحیح در تولید فرآورده ها و منابع اولیه مانند گاز از دلایل اخلال در توزیع انرژی است.

وی افزود: شرایط به گونه ‌ای است که به محض افت تولید در پارس جنوبی نمی‌توانیم در فصل سرما برای همه نقاط کشور گاز برسانیم و از سوی دیگر واردات گاز وجود ندارد. این شرایط حتی بر روی تولید برق در زمستان نیز تاثیر می گذارد زیرا مجبور می‌شویم نیروگاه‌ ها را از مدار گازرسانی خارج کنیم تا به منازل گاز رسیده شود.

عباسی با بیان اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه کشور، دولت باید ۸ هزار مگاوات نیروگاه برق نصب می کرد، تصریح کرد: متاسفانه این کار انجام نشده است و در کنار این وضعیت، موضوع نبود بارندگی سبب می‌شود نیروگاه‌ های برق آبی نیز از مدار خارج شوند.

عباسی درباره اقداماتی که دولت بعد باید برای تامین انرژی انجام دهد توضیح داد و بیان کرد: یکی از نخستین اقدامات، صرفه جویی در برق و گاز است. در این راستا طرحی برای تعویض کولرهای گازی پنجره ‌ای پیشنهاد شده است زیرا این کولر ها بسیار پر مصرف هستند. همچنین اصلاح ساخت و ساز با استفاده از پنجره های دوجداره در یک فرایند ۵ الی ۱۰ ساله می تواند مصرف انرژی را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

وی تأکید کرد: دولت باید ضمن آنکه آموزش های لازم در زمینه صرفه جویی را به صورت عمومی به مردم ارائه کند، همزمان نیز با ارائه سیاست تشویقی، راندمان نیروگاه ‌ها را افزایش دهد.

کد خبر: ۹۷٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha