۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
همکاری‌های هواشناسی با کشورهای عضو اکو گسترش می‌یابد

همکاری‌های هواشناسی با کشورهای عضو اکو گسترش می‌یابد

سرپرست مدیریت آموزش هواشناسی و علوم جو سازمان هواشناسی کشور از توسعه همکاری‌ با مراکز خدمات هواشناسی کشورهای عضو اکو در سال ۹۹ توسط این مرکز خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی، ساویز صحت‌ کاشانی، سرپرست مدیریت آموزش هواشناسی و علوم جو سازمان هواشناسی، در تشریح عملکرد این مدیریت در سال ۹۸ گفت: امسال، مدیریت آموزش منطقه‌ای سازمان هواشناسی جهانی(WMO RTC) در تهران با موسسه هواشناسی و آب‌شناسی کشور سوئد، خدمات هواشناسی کشورهای اوکراین و بنین، مرکز ملی اطلاعات اقیانوس‌شناسی کشور هندوستان و نیز گروه جغرافیایی دانشگاه تهران، موسسه ژئوفیزیک این دانشگاه و پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو سازمان هواشناسی، همکاری کرده است.

او، افزود: در سال ۹۸، به‌منظور برگزاری کارگاه‌های آموزش بین‌المللی با دانشگاه‌های "راویرا ویرجیلی" اسپانیا و آکسفورد انگلستان، خدمات هواشناسی کشور ترکیه، رصدخانه ملی آتن یونان، دانشگاه پنجاب پاکستان و نهادهای بین‌المللی وابسته به سازمان ملل، همچون، کمیسیون اقلیم سازمان هواشناسی جهانی(WMO)، برنامه‌ توسعه سازمان ملل متحد(UNEP)، برنامه محیط‌زیست این سازمان‌ و مرکز توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در منطقه آسیا و اقیانوسیه(APDIM) همکاری داشته‌ایم.

سرپرست مدیریت آموزش هواشناسی و علوم جو سازمان هواشناسی، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت شغلی برای مشاغل تخصصی و عمومی سازمان و همچنین دوره‌های کوتاه‌مدت بین‌المللی RTC  را از جمله اهداف سال ۹۹ این نهاد آموزشی خواند و عنوان کرد: این فعالیت‌ها از طریق ارتباط با دفتر آموزش سازمان هواشناسی جهانی(WMO ETR) در زمینه تبادل مدرس و فراگیران دوره‌های آموزشی بین‌المللی امکان‌پذیر می‌شود.

او همچنین، گسترش همکاری‌ها با خدمات هواشناسی کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی(اکو) با مشارکت پژوهشکده اقلیم‌شناسی مشهد را از دیگر اهداف مدیریت آموزش هواشناسی و علوم جو سازمان هواشناسی کشور خواند.

صحت کاشانی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت آموزش هواشناسی و علوم جو از سال ۹۸ پرداخت و گفت: از ابتدای امسال، ٨٢ دوره آموزشی شغلی اختصاصی، ٩ دوره RTC، ٣٥ دوره توانمندی‌های عمومی، فرهنگی و اجتماعی توسط این مرکز، برگزار شد. همچنین ٥٢ دوره آموزش مشاغل عمومی، ٣٩ دوره آموزش مدیریت، چهار دوره مجازی، هفت دوره توجیهی بدو خدمت و سه دوره آموزشی داخلی و خارجی از دیگر فعالیت‌های آموزشی این مرکز در سال ۹۸ بوده است.

سرپرست مدیریت آموزش هواشناسی و علوم جو، افزود: مدیریت آموزش به‌منظور برگزاری دوره‌ها با مدرسانی از مراکز آموزشی-پژوهشی، همچون موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌ پایه زنجان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد، پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو، پژوهشکده اقلیم‌شناسی مشهد، پژوهشکده هواشناسی و آب‌شناسی کشاورزی ایلام و... همکاری داشته است.

او، مجموع آموزش‌های مدیریت آموزش هواشناسی و علوم جو در سال ٩٨ را در مجموع ۱۵۹ هزار و ۴۶۰ نفرساعت برشمرد و خاطرنشان کرد: این میزان، بدون احتساب دوره‌های برگزار شده توسط مراکز هواشناسی استان‌ها است و عملکرد و اثربخشی دوره‌های برگزار شده توسط این مراکز تا پایان فروردین‌ماه ۹۹ نهایی می‌شود.

کد خبر: ۹٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha