۲۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
قوچان جزو شهرستان‌های برتر در ایجاد اشتغال است

قوچان جزو شهرستان‌های برتر در ایجاد اشتغال است

قوچان- ولایتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قوچان با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد نرخ بیکاری را در این شهرستان کاهش دادیم اظهار کرد: در این راستا جزو شهرستان های برتر هستیم.

حسین ولایتی در گفت و گو با بازار اظهار کرد: ما در سال گذشته شاهد رشد ۱۳۸ درصدی تعهد اشتغال بودیم  و در سال ۹۹، باوجود ۳۵۸۴ نفر تعهد توانستیم ۴۹۵۸ اشتغال ایجاد کنیم.

وی در این رابطه افزود: در سرشماری سال ۱۳۹۵ ما با نرخ ۲/۱۷ درصد دومین نرخ بیکاری در سطح استان را داشتیم ولی در آخرین برآوردی که انجام شد تا حدود ۵۰ درصد کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال را داشتیم .

ولایتی این کاهش نرخ بیکاری را به دلیل افزایش برنامه‌های اشتغال‌زایی اعم از تسهیلات روستایی، مشاغل خانگی، تسهیلات حمایتی تبصره ۱۶ و ۱۸، تسهیلات کارآفرینی امید و بازگشت و توسعه کارخانه‌های دوچرخه‌سازی و کاشی طوس عنوان کرد.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قوچان تاکید کرد: خوشبختانه ما در سال گذشته با ۴۹۵۸ نفر اشتغال ۱۳۸ درصد تعهد اشتغال توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشد داشتیم .

وی افزود: از مجموع تعداد ۱۷۴ هزار و ۴۹۵ نفر جمعیت شهرستان تعداد ۵۶ هزار و ۲۴۱ نفر جمعیت فعال و ۴۶ هزار و ۵۵۳ نفر جمعیت شاغل هستند. که ۵۰ درصد از جمعیت شاغل شهرستان در حوزه کشاورزی، ۳۵ درصد در حوزه خدمات و ۱۵ درصد در حوزه صنعت مشغول به فعالیت هستند.

کد خبر: ۹۷٬۴۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha