مقابله با فساد در خدمات دولتی  با «بلاک چین»
سایت مجمع جهانی اقتصاد نشان می دهد

مقابله با فساد در خدمات دولتی با «بلاک چین»

با توجه به اینکه از جمله مزایای بلاک چین شفافیت آن است از این رو جهت جلوگیری از فساد در تشکیلات دولتی می توان از آن استفاده کرد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «بی تی سی منیجر»  در گزارشی نوشت: مقاله ای که توسط یک مدیر شرکت در وب سایت مجمع جهانی اقتصاد (WEF) منتشر شده است، مزایای بلاکچین را بیان می کند و  نشان میدهد که  این فناوری در حال ظهور می تواند راه حلی برای کاهش فساد در خدمات دولتی باشد.

استفاده از بلاک چین برای خریدهای دولتی
متیو ون نیکرک، از بنیانگذاران و مدیرعامل، SettleMint (Blockchain-as-a Service (BaaS) به دو مورد استفاده اشاره کرد که در آن بلاک چین می تواند برای برنامه های دولتی مفید باشد. موارد استفاده که توسط ون نیکرک برجسته شده است، خرید و ثبت زمین توسط مقامات دولتی است.

به گفته مدیرعامل SettleMint ، انجام تدارکات عمومی و دولتی به دلیل سودهای بالقوه مالی و سهولت کتمان فساد مالی مورد توجه مقامات است. در حالی که، احزاب دیگر مانند رسانه ها، نهادهای نظارتی، شهروندان و کاربران نهایی از شرکت در روند خرید منصرف می شوند زیرا اطلاعات ممکن است به تأخیر بیفتد، اصلاح شود و غیرقابل اعتماد باشد.

بعلاوه، مقامات دولتی و مشاغل خصوصی بیشتر درگیر روند خرید می شوند و زمینه را برای اقدامات فساد فراهم می کنند. با این حال، ون نیکرک اظهار نظر کرد که بلاک چین می تواند شفافیت را در مراحل مختلف فرآیند خرید فراهم کند.

همچنین، مدیر عامل SettleMint گفت: پذیرش این فناوری در حال ظهور می تواند ائتلاف گسترده تری از ذینفعان را به مشارکت در چرخه های خرید و نظارت بر آنها تشویق کند. علاوه بر این، استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده می تواند از دستکاری اطلاعات جلوگیری کند و دسترسی را به صورت واقعی به یک فرآیند تدارکاتی امکان پذیر کند.

استفاده از فناوری دفتر کل توزیع شده می تواند از دستکاری اطلاعات جلوگیری کند و دسترسی را به صورت واقعی به یک فرآیند تدارکاتی امکان پذیر کند

ون نیکرک همچنین به ناکارآمدی در روند ثبت زمین اشاره کرد. به گفته این مدیر اجرایی، تأخیر طولانی مربوط به بسته شدن فروش ملک، و گلوگاه های موجود در سیستم های ثبت نام وجود دارد. در همین حال، رئیس SettleMint خاطرنشان کرد که استفاده از بلاک چین می تواند به کاهش مراحل مورد نیاز برای فروش زمین کمک کند و همچنین گلوگاه های معاملات را برطرف کند و در نتیجه نیازی به رشوه دادن به مقامات عالی رتبه برای تسریع روند کار نیست.

همانطور که پیش از این در سال ۲۰۲۱ توسط BTCManager گزارش شده بود، (Medici Land Governance (MLG (MLG  شرکت سهام عام  که از بلاک چین  و سایر فناوری ها (مانند رمزنگاری، هوش مصنوعی و سایر فناوری ها) برای پشتیبانی از مدیریت  زمین  و در جهت ثبت  سوابق عمومی مالکیت آنها استفاده می کند) با مشارکت دولت لیبریا از فناوری بلاک چین برای بهبود سیستم استفاده از زمین ها در لیبریا استفاده کرد.

بلاک چین همچنان شاهد افزایش پذیرش در صنایع و بخشهای مختلف از جمله بهداشت و تجارت است. در ماه آوریل، بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB)، در حال بررسی استفاده از فناوری دفتر توزیع شده برای فروش اوراق بوده است. در همین حال، مدیریت زنجیره تأمین شاهد بسیاری از کاربردهای راه حل های مبتنی بر بلاک چین بوده است.

کد خبر: ۹۷٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha