۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
زیان ۲۵ هزار میلیارد تومانی گردشگری کشور به دلیل کرونا/ ثبت جهانی اورامان دنبال می‌شود
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:

زیان ۲۵ هزار میلیارد تومانی گردشگری کشور به دلیل کرونا/ ثبت جهانی اورامان دنبال می‌شود

سنندج- وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وارد شدن خسارت ۲۵ هزار میلیارد تومانی بخش گردشگری کشور به دلیل شیوع و فراگیری ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر مونسان عصر دوشنبه در جریان سفر به کردستان و مراسم افتتاح مجتمع گردشگری و رفاهی دیواندره، اظهار کرد: شیوع ویروس و فراگیری آن باعث تعطیل شدن ظرفیت های بخش گردشگری کشور شد.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردهای صورت گرفته شیوع ویروس کرونا در مجموع باعث خسارت ۲۵ هزار میلیارد تومانی به بخش گردشگری شد و متاسفانه این بخش بیشترین آسیب را دید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ثبت جهانی اورامان اشاره کرد و افزود: تلاش در راستای ثبت جهانی اوارمان به عنوان یکی از اولویت های مهم در دستور کار قرار گرفته است و انتظار داریم که این مهم هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: اوایل مردادماه کمیته میراث فرهنگی یونسکو تشکیل می شود و به سبب اهمیت موضوع خودم در آن جلسه شرکت خواهم کرد.

وی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ثبت جهانی اورامان، یادآور شد: انتظار داریم که  بتوانیم در مردادماه سال جاری خبر خوش ثبت جهانی اورامان را به مردم کردستان بدهیم که این مسئله نقش مهمی در توسعه و رونق گردشگری خواهد داشت.

مونسان یکی از ظرفیت های مهم کردستان را مربوط به بوم گردی عنوان کرد و افزود: باید با بهره برداری از ظرفیت های در اختیار در راستای توسعه و رونق صنعت بوم گردی در استان کردستان اقدام شود.

وی با بیان اینکه کردستان ظرفیت های فراوان و مطلوبی در بخش گردشگری و توریسم دارد، افزود: هم اکنون ۷٨ پروژه گردشگری با سرمایه گذاری هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در سطح استان وجود دارد که حجم قابل توجهی را به خود اختصاص داده است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: دولت توجهی ویژه به کردستان دارد و بر اساس ظرفیت های در اختیار تلاش خواهیم کرد که با اقدامات مختلف زمینه برای تقویت زیرساخت های این استان به ویژه در بخش های گردشگری و صنایع دستی فراهم کنیم.

کد خبر: ۹۷٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha