۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
بازار آهن گرفتار بلاتکلیفی های سیاسی

بازار آهن گرفتار بلاتکلیفی های سیاسی

به طور کلی بازار آهن تغییرات چندانی را احساس نکرده است. بازار ساز نیز عملا فعالیتی نمی کند؛ گویا بازار را به حال خود رها کرده تا پس از واگذاری دولت به آیت الله رئیسی تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، در روز یکشنبه نرخ ارز تقریبا ثابت بود و نوسان اندکی را روی نرخ ۲۵ هزار تومان لمس کرد؛   به همین واسطه آنچه که در بازار آهن رویت شد حاکی از برقراری ثبات نسبی در این بازار بود. بازار ارز گویا در بلاتکلیفی های سیاسی افتاده است و در نهایت پایان روز یکشنبه دلار روی نرخ ۲۵ هزار و ۳۳۰ تومان قرار گرفت که نسبت به صبح همان روز ۱۵۰ تومان کاهش یافته بود.

تا بدین لحظه تغییر قابل ملاحظه ای در شرایط مذاکرات وین دیده نشده و گویا طرفین مذاکرات همچنان بر موضع گیری خود اصرار می ورزند. در این بین بعضا برخی از نقش آفرینان سیاست از رسیدن به مرحله نهایی و تدوین متن توافق نامه سخن می گویند، در حالیکه که هیچگونه خبری در این باره منتشر نشده است.

جدای بررسی بازار ارز و مسائل مرتبط با برجام؛ به نقطه بررسی بورس کالا می رسیم. شرایط عرضه و تقاضا در بورس کالا از یک سو و فاصله قیمتی شمش و میلگرد به سه درصد از سوی دیگر جایی برای تحرکات و تب و تاب طرف متقاضی باقی نگذاشته است. هر چند شیب نزولی قیمت ها چشمگیر نیست اما فروش با قیمت بالا نیز در بازار امکان پذیر نیست.

به طور کلی بازار آهن در روزهای اخیر تغییرات چندانی را احساس نکرده است. بازار ساز نیز عملا فعالیتی نمی کند؛ گویا بازار را به حال خود رها کرده تا پس از پایان عمر دولت کنونی و واگذاری دولت به آیت الله رئیسی تدبیری برای این اوضاع اندیشیده شود.

روز گذشته، نرخ اکثر محصولات آهن، ثبات نسبی را نمایش داد. قیمت میلگرد در این بازار اکثرا ثابت اعلام شد و شاید نوسانی ۵۰ تومانی را برخی شرکت ها لمس کردند. سقف قیمت میلگرد در کارخانه راد همدان روی نرخ ۱۵ هزار و ۹۹۵ تومان و کف قیمتی در کارخانه بردسیر کرمان روی نرخ ۱۵ هزار و ۳۵۰ تومان اعلام شد.  

در بازار نبشی و ناودانی اکثر کارخانه ها قیمت نبشی و قیمت ناودانی را چیزی حدود ۱۰۰ و ۱۲۰ تومان افزایش دادند. در این بین تقریبا ۳ شرکت نیز با ثبات قیمت همراه بودند.   قیمت تیرآهن نیز با ثبات نسبی همراه بود.   در بخش تیرآهن شاخه ای نیز برخی شاخه ها ۱۰ و ۳۰ هزار تومان کاهش قیمت داشتند. قیمت پروفیل نیز از سوی یک شرکت ثبات قیمتی را در پیش گرفت و ۲ شرکت نیز افزایش ۱۵۰ و ۳۰۰ تومانی را بر قیمت محصولات خود لحاظ کردند.

کد خبر: ۹۷٬۳۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha