۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
۳۰ تقاطع محورهای مواصلاتی محلات ایمن‌سازی شد/ صدور ۳۴ هزار فقره بارنامه
رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محلات:

۳۰ تقاطع محورهای مواصلاتی محلات ایمن‌سازی شد/ صدور ۳۴ هزار فقره بارنامه

محلات- رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محلات با اشاره به ایمن سازی ۳۰ تقاطع در محورهای مواصلاتی شهرستان گفت: ۳۴ هزار فقره بارنامه نیز طی سال جاری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، روح الله شمسی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد یک ساله اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محلات در محل این اداره اظهار داشت: این شهرستان دارای ۴۸ کیلومتر راه اصلی، ۴۲ کیلومتر راه فرعی، ۲۹۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته و ۳۳ کیلومتر راه روستایی شوسه است که تمامی اقدامات در حوزه نگهداری راه ها، ابنیه فنی و ایمنی راه در حوزه استحفاظی با جدیت به انجام می‌رسد.

لکه‌گیری راه‌ها با استفاده از ۱۴۰ تن آسفالت

وی لکه گیری با آسفالت گرم به میزان ۳۰ تن و آسفالت سرد با حجم ۱۱۰ تن در کل حوزه استحفاظی، شانه سازی و گلاژ شانه خاکی راه به طول ۷۰ کیلومتر در محورهای خورهه، آبگرم، عیسی آباد، ورین و نخجیروان، تسطیح و رگلاژ شیب شیروانی به طول ۲۵ کیلومتر در محورهایی همچون خمین-محلات به طول ۱۰ کیلومتر، دودهک به طور ۱۰ کیلومتر و عیسی‌آباد به طول پنج کیلومتر، رفع پنج نقطه حادثه خیز در محورهای خورهه-آبگرم و سه راه ارقده، دو مورد ترانشه برداری در محور خورهه-آبگرم و تسطیح محورهای خاکی به طول ۱۷ کیلومتر در محورهای قلاور، یکه چاه و افشجرد را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه نگهداری‌ راه‌های شهرستان عنوان کرد.

شمسی با اشاره به عملکرد گشت راهداری گفت: در این راستا اقداماتی چون گشت روزانه راهداری در دو شیفت روز و شب در تمامی محورهای شهرستان، ارائه گزارش وضعیت موجود در جاده ها توسط عوامل گشت راهداری و برنامه ریزی برای گشت های شبانه روزی در تمامی محورها طی ایام تعطیل به انجام رسید.

برفروبی ۱۰ هزار کیلومتر از حوزه استحفاظی محلات

وی اظهار کرد: به منظور نگهداری ابنیه های فنی عملیات تعمیر، مرمت و نگهداری ۱۲ پل در محورهای محلات-خمین، سپاه دره، عیسی آباد، ورین، خورهه و امیرآباد، تنقیه، لایروبی و اصلاح کانال و هدایت آب قنوها و پل‌های آبرو به تعداد ۷۰ مورد در محورهای نیمور، دلیجان، محلات، خمین، سیاه دره، عیسی آباد، ورین و خورهه، ۱۰ هزار کیلومتر برفروبی جاده در تمام حوزه استحفاظی با استفاده از یک هزار و ۲۰۰ تن ماسه و اصلاح هندسی تقاطع ارقده صورت گرفت.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محلات با اشاره به نصب ۳۰ شاخه تابلوی اطلاعاتی و انتظامی، نصب ۶۰۰ تابلوی مسیرنما و ۱۴۵ علائم استوانه ای در کل حوزه شهرستان، گفت: طی سال ۹۸، بالغ بر پنج چراغ چشمک زن جدید نصب و ۱۰ چراغ نیز در محور خمین-محلات و نیمور-دلیجان تعمیر و ۷۳ کیلومتر از محورهای آبگرم، سپاه دره و عیسی اباد خط کشی شد.

ایمن‌سازی ۳۰ تقاطع در محلات

وی بارگیری ۵۰ متر گاردریل در محور محلات-خمین، پاکسازی حریم راه از نخاله به میزان ۱۲۰ مترمکعب در محورهای محلات-خمین و نیمور-دلیجان و شست و شوی ۱۲۰ کیلومتر تابلو در محورهای مذکور، ایمن‌سازی ۳۰ تقاطع در محورهای بزیجان، ارقده، سنجه باشی، رباط مراد، رفع دو مورد تجاوز به حریم در محور سپاه دره و زیرآب، نصب حفاظ به طول ۵۰ متر در محور زیرآب و محلات – خمین را از جمله اقدامات انجام شده در حوزه ایمنی و حریم راه های محلات برشمرد.

شمسی با اشاره به تعمیر و نگهداری ماشین آلات و تجهیزات راهداری، تعویض تیغ برفروب به تشریح اقدامات این اداره در حوزه حمل و نقل پرداخت و گفت: در طول سال ۹۸، یک‌هزار و ۴۱۰ سفر با اتوبوس از شهرستان توسط یک شرکت مسافربری با اتوبوس انجام شده است که مقصد غالب تهران، قم، اصفهان، کرج و خمین بوده است و در این راستا ۲۱ هزار و ۱۹۴ مسافر جابجا شده اند.

صدور ۳۴ هزار فقره بارنامه در حوزه حمل و نقل جاده‌ای

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد سفر و جابجایی مسافر به واسطه اتوبوس به ترتیب مربوط به دی ماه با ۲۶۹ سفر و دی ماه و بهمن ماه پنج هزار و ۱۳۲ مسافر می‌شود، افزود: امسال شش هزار و ۱۹۸ سفر نیز به واسطه سواری صورت گرفت و ۱۷ هزار و ۹۹۷ مسافر جابجا و در طول سال از ناوگان مسافربری برون شهری انجام و با شیوع بیماری کرونا، عملیات ضدعفونی ناوگان به جدیت دنبال شد.

شمسی گفت: در سال ۹۸، از طریق شش شرکت حمل و نقل ۳۴ هزار و ۵۳ فقره بارنامه صادر شده است و اقدامات چون بازدید از این شرکت‌ها، برخورد با رانندگان فاقد بارنامه، کنترل ناوگان حمل و نقل کالا، اخطار به خودروهای سنگین برای حفظ حریم انجام و چهار هزار و ۷۵۵ فقره نامه نیز مورد رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر: ۹٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha