۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵
 روزه سکوت وزارت‌ جهاد در روزهای پایانی عمر دولت
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

روزه سکوت وزارت‌ جهاد در روزهای پایانی عمر دولت

اعظمی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن بررسی وضع کنونی بازار گوشت، اعتقاد دارد طی دوسه ماه آینده مشکلات بیشتر خواهد شد و مسئولان وزارت جهاد هم پاسخگو نیستند.

به گزارش بازار، ذبیح الله اعظمی، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در پاسخ به چرایی افزایش قیمت محصولات مورد نیاز مردم و نیز کاهش حجم آن در سبد خانوار اظهار کرد: شیر یکی از کالاهای اساسی مردم است که با قیمت دو تا سه برابر به دست مردم می رسد.

وی در رابطه با افزایش قیمت شیر و گوشت، به وضعیت کنونی در کشور اشاره کرد که در وهله اول ذهن را به سمت سوء مدیریت های دولتی می برد.

اعظمی اما کاهش نزولات جوی در ماه های اخیر را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این راستا عملکرد تولیدی محصولات کشاورزی کاهش پیدا کرد و از طرفی علوفه ای موجود نبود؛ به طوری که مجبور به واردات یونجه هستیم.

وی ادامه داد: وقتی دامدار اذعان می دارد خوراک مورد نیاز دام به دستش نمی رسد، چگونه باید شیر را با قیمت کمتر در اختیار واحد تولیدی قرار دهد!؟

به گفته اعظمی کنجاله سویا، ذرت و جو در اختیار دامداران نیست و لذا دام مولد به ناچار به فروش می رسد. در خراسان شمالی، نان قوت مردم خشک شده و خوراک دام می شود و چنین مسائلی فاجعه است.

این نماینده مجلس معتقد است در ماه های آتی، مشکلات بیشتری خواهیم داشت. به مسئولان وزارت کشاورزی بر می خورد که تذکری در این باره دریافت کنند و پاسخگو هم نیستند.

اعظمی در عین حال به اذعان مسئولان وزارت جهاد مبنی بر اطلاع داشتن از کاهش محصول جو، درپی افت نزولات جوی سخن گفت و افزود: از مهرماه سال آتی مشخص بود اوضاع سال جاری خوب نیست ولی مسئولان جهاد حرفی برای گفتن ندارند.

وی همچنین به اظهارنظر معاون بانک مرکزی مبنی بر کاهش تخصیص ارز کافی اشاره کرد و گفت: ارز باید در اسرع وقت تخصیص داده شود تا خوراک دام وارد شده و به دست دامدار برسد.

اعظمی با این ادعا که قصد ناامید ساختن مردم را ندارد، تاکید کرد واقعیت ها باید گفته شود و لذا تا زمانی که ارز تخصیص داده شود، خوراک دام وارد و به دست دامدار برسد، به ماه های شهریور و مهر رسیده ایم و این ها مثالی از مشکلات ماست.

وی خاطرنشان کرد: بنده خدمت مسئولان وزارت جهاد هم پرسیده ام که چرا در رسانه های گروهی وصداوسیما به مردم پاسخگو نیستید.

اعظمی لزوم پرداخت یارانه دولتی به تولیدکنندگان را متذکر شد و افزود: برخی قیمت های جهانی هم فزونی گرفته و حتی برای واردات هم مشکل خواهیم داشت.

کد خبر: ۹۷٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha