۳۶ میلیون یورویی که وارد سفره مردم نشد
مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی تهران مطرح کرد

۳۶ میلیون یورویی که وارد سفره مردم نشد

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران از مختومه شدن پرونده‌ای خبر داد که متهم آن ۳۶ میلیون یورو ارز برای واردات برنج خارجی دریافت کرده بود، اما هیچ برنجی وارد نکرد.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی افزود: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۴۰ فقره گزارش تخلفات و پرونده‌های مهم و ملی داشتیم که ۱۱۹ فقره آن رسیدگی و ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان جزای نقدی به خزانه واریز شد.

وی گفت: یکی از مهمترین این پرونده‌ها مربوط به یک فقره تخلف مربوط به ایفا نکردن تعهدات ارزی بود و فردی در سال ۹۶ برای واردات برنج ثبت سفارش کرده بود که از آن سال تاکنون تعهدش را انجام نداد و این فرد علاوه بر جریمه‌ای که در تعزیرات شد، مکلف شد ارز دریافتی را به بانک عامل برگرداند.

اسفنانی افزود: این پرونده به این مفهوم است که این فرد ۳۶ میلیون یورو ارز برای واردات برنج دریافت کرده بود که هیچ برنجی وارد نکرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی تهران گفت: پرونده‌های مربوط به ایفا نکردن تعهدات ارزی به سه شکل است که در شکل نخست، ارز دریافت می‌شود، اما کالایی وارد نمی‌شود و در نوع دوم ارز دریافت می‌شود، اما به جای کالای مورد نظر کالایی دیگر وارد می‌شود و در نوع سوم ارز دریافت می‌شود، اما فقط بخشی از کالا وارد می‌شود که هر سه نوع تخلف محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ روز گذشته ۱۹ پرونده قاچاق کالا در مجتمع ویژه با قاچاق رسیدگی و منجر به صدور حکم شده است، گفت: ۴ فقره از این پرونده ها، مهم و ملی بوده است که مربوط به محکومیت شرکت بازرگانی محصولات شیمیایی بود که سه متهم داشت و ۴۰ میلیارد ریال محکوم شدند که این مبلغ وصول شد.

وی گفت: کالای مکشوفه شامل محصولات پتروشیمی، لوازم صوتی و تصویری، کولر گازی و پوشاک بوده است.

اسفنانی افزود: از این ۱۹ فقره پرونده، ۱۵ فقره نیز مربوط به قاچاق کالا، پارچه، پوشاک و سیگار بود که در مجموع ۲۰ میلیارد ریال جریمه به نفع دولت وصول شد و در مجموع این ۱۹ پرونده حدود ۶۰ میلیارد ریال جزای نقدی به نفع دولت وصول شده است.

کد خبر: ۹۷٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha