۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
قراردادهای نوسازی ناوگان جاده‌ای در حال اجراست
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای:

قراردادهای نوسازی ناوگان جاده‌ای در حال اجراست

امانی، رئیس سازمان راهداری گفت: نوسازی ناوگان جاده‌ای، باری و مسافری در دستور کار این سازمان قرار دارد و قراردادهای گذشته نیز بر اساس زمان بندی تعیین شده همچنان در حال اجراست.

به گزارش بازار، داریوش امانی در نشست خبری برخط با خبرنگاران امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۰ افزود: سال گذشته در دو قرارداد جداگانه، جمعا برای نوسازی ۶ هزار دستگاه کامیون با شبکه بانکی و سازندگان تفاهم کردیم که در حال اجراست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در بحث ناوگان مسافری نیز سال قبل با ایران خودرو قراردادی منعقد شد که تاکنون ۱۴۰ دستگاه آن تحویل شده و در حال تنظیم قرارداد جدیدی برای ساخت و تحویل دو هزار دستگاه دیگر هستیم.

وی افزود: در بحث نوسازی ناوگان مینی بوس‌های جاده‌ای هم با توجه به تحریم‌های موجود در این بخش با دو شرکت داخلی تولید کننده مینی بوس هم همکاری کردیم که با یک شرکت برای ساخت ۵۰۰ دستگاه مینی بوس قرارداد منعقد شد و با شرکت دیگر هم در حال مذاکره برای انعقاد قرارداد هستیم.

امانی همچنین در خصوص موضوع واردات کامیون‌های زیر سه سال گفت: سال گذشته برای واردات دو هزار دستگاه ثبت سفارش شد و تاکنون ۳۵۰ دستگاه کامیون زیر سه سال ترخیص و شماره گذاری شده اند و بقیه نیز در حال طی فرایندهای قانونی ترخیص از گمرکات هستند ضمن این که همچنان برای ثبت سفارش واردات کامیون‌های جدید در حال اقدام هستیم تا تعداد دیگری کامیون دارای شرایط قانونی به شرط اسقاط حداقل یک کامیون فرسوده ثبت سفارش شوند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در خصوص توزیع لاستیک‌های با ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: از اوایل سال گذشته اعلام شد که لاستیک از شمول دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شده است و لاستیک باید از طریق سامانه جامع تجارت به نرخ ارز نیمایی خریداری شود که شرکت‌های تولید کننده داخلی مکلف هستند لاستیک‌های موجود خود را در این سامانه اظهار و تا یک ماه بعد به فروش برسانند که رانندگان می‌توانند با مراجعه به این سامانه لاستیک خود را خریداری کنند.

وی افزود: البته تعدادی لاستیک در سال گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی در کشور وجود داشت که با مصوبه کمیته تخصیص و دستور وزیر راه و شهرسازی، سهمیه لاستیک ارز دولتی تا پایان سال گذشته توزیع شد، اما از ابتدای سال ۱۴۰۰ لاستیکی با ارز ۴۲۰۰ تومانی برای عرضه وجود ندارد.

کد خبر: ۹۷٬۲۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha