۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
قطعی مکرر و بدون برنامه برق در ایلام| دادستانی ورود کرد
بازار گزارش می‌دهد؛

قطعی مکرر و بدون برنامه برق در ایلام| دادستانی ورود کرد

ایلام- قطعی مکرر و بدون برنامه برق در ایلام به خصوص در شهرهای جنوبی با وجود گرمای ۵۰ درجه، باعث گلایه های زیادی از طرف مردم شده و بر همین اساس دادستان استان به این مسئله ورود کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: طی روزهای اخیر اکثر شهرهای ایلام شاهد قطع چندین باره برق بدون اطلاع قبلی بودند.اتفاقی که در یک‌ماه گذشته برای چندمین بار در حال تکرار است و مسئولان شرکت برق ایلام هیچ‌گونه دلیل قانع کننده‌ای به مردم ارائه نمی‌کنند.

مردم استان ایلام با درک شرایط کنونی هیچ مشکلی با قطع برق بر اساس اعلام قبلی و رعایت عدالت در اعمال خاموشی‌ها ندارند، حتی در برخی مواقع مردم شهرستان‌های دهلران و مهران با صبوری تمام دمای بالای ۵۰ درجه را تجربه کرده و با قطع برق کنار آمده‌اند اما اینکه بدون اطلاع قبلی و برای چندمین بار برق مردم قطع شود، پذیرفتنی نیست.

تذکر جدی دادستانی ایلام به مدیرعامل شرکت برق استان
 جانشین دادستان ایلام صبح روز دوشنبه در جلسه ای با حضور مدیر عامل برق استان و سایر دستگاه های متولی در مورد قطعی های مکرر برق در محل دفتر دادستانی استان اظهار کرد: مقرر شده برق مناطق گرمسیری استان نباید قطع شود.

رضا امیری مقدم با اشاره به اینکه خاموشی ها براساس سرانه جمعیتی باشد، افزود: قطعی مکرر و نوسان برق در برخی محلات به هیچ وجه پذیرفته نیست.

وی تصریح کرد: مدیران عامل برق و آبفای استان با همکاری وتعامل مانع خاموشی برق و قطعی آب باشند.

امیری مقدم بیان کرد: پیرو دستور دادستان استان چنانچه روند قطعی های مکرر برق تداوم پیدا کند با مدیرعامل برق بدلیل اهمال در وظایف قانونی برخورد می شود.

قطعی مکرر و بدون برنامه برق در ایلام/ دادستانی ورود کرد

وی با اشاره به نگاه و نظر دادستان مرکز استان برای حمایت از تولید، افزود: با توجه به راه اندازی برخی شرکت ها و صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال، قطعی برق نباید موجب تعطیلی و ضرر و زیان به این شرکت ها شود و اصناف و بازاریان هم بیش از این متضرر نشوند.

وی گفت: استان ایلام ۵۸۰ هزار جمعیت دارد و بر اساس سرانه جمعیتی قطعی برق در استان زیاد است، قطعی برق در استان نباید بیش از یک ساعت باشد و زمان بیش از این به هیچ وجه پذیرفته نیست.

امیری مقدی عنوان کرد: اگر قطعی برق در مراکز درمانی و خدمات رسان موجب خسارات جانی و مالی شود مدیرعامل برق استان باید پاسخ دهد.

شرکت توزیع برق استان خاموشی ها را مدیریت کند
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام نیز با اشاره به گزارش های رسیده از اقصی نقاط استان و گله مندی مردم از مدت زمان و تکرار خاموشی ها بدون اطلاع قبلی، گفت: ما در ستاد مدیریت بحران استان مصوب کرده ایم که اگر شرکت توزیع برق ناچار به اعمال خاموشی است بایست این موضوع با اطلاع قبلی به مردم صورت گیرد.

آیت قیصربیگی در ادامه ممنوع بودن قطع برق بیمارستان ها و اورژانس و مراکز حساس را از دیگر مصوبات این ستاد عنوان کرد و گفت: همچنین در این ستاد مصوب شده است که شرکت توزیع برق میزان سهمیه برق استان را در این شرایط خاص با اولویت بندی و برنامه ریزی درست جوری مدیریت کند که مناطق ضروری‌تر چون بیمارستان ها و مراکز اورژانس، مناطق حساس‌ چون تاسیسات و مراکز مهم و مناطق گرمتر چون مناطق گرمسیری استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

قطعی مکرر و بدون برنامه برق در ایلام/ دادستانی ورود کرد

 مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام در ادامه ضمن گله مندی از عدم رعایت الگوی مصرف برق در برخی ادارات، گفت: در بازدید های بعمل آمده متاسفانه رعایت الگوی مصرف برق توسط برخی ادارات انجام نشده که در این راستا قصور انجام گرفته متوجه بالاترین مقام دستگاه است.

 وی با اشاره به اهمیت رعایت الگویی مصرف برق در این شرایط آب و هوایی گفت: باید به دقت بررسی شود اگر در این شرایط منطقه ای الگوی مصرف برق رعایت شده است مورد تشویق قرار گیرد و خاموشی در آن مناطق اعمال نشود.

لزوم افزایش سهمیه برق در استان ایلام
وی افزود: همه ما در این شرایط ملزم به همکاری و رعایت مصرف برق هستیم اما بایست بررسی شود اگر در جایی این همکاری صورت نگرفته نباید تلافی مازاد مصرف برق بر سر مناطقی که مصرف آنها تا سقف تعیین شده نرسیده در آورد.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به افزایش قابل توجه دما در استان به ویژه مناطق جنوبی و گرمسیری استان و کاهش سهمیه برق مصرفی استان خواستار افزایش این سهمیه در این شرایط سخت شد و گفت: باید در مدیریت اوضاع کنونی مصرف برق بین مناطق گرمسیری که دمایی قریب ۵۰ درجه دارد با مناطق معتدل تر تفاوت قائل شد که  این مهم در دستور کار مسئولان امر قرار گیرد.

 وی در پایان برای مدیریت اوضاع با توجه به سقف محدود تعیین شده برای مصرف برق استان گفت: به ستاد بحران استان پیشنهاد شده است در جهت کاهش بار مصرفی برق و جلوگیری از خاموشی ها در این شرایط و همچنین به دلیل بالا بودن شدت گرما و مصرف بالای برق در برخی مناطق گرمسیری استان و مضافاً به دلیل حاد بودن وضعیت کرونا در برخی شهرستان ها، ادارات مناطق مذکور را تعطیل اعلام کند که البته این موضوع در دست بررسی بوده و در صورت موافقت ستاد این مهم اطلاع رسانی می شود.

کد خبر: ۹۷٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha