۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶
جمعیت، فقر و اشتغال؛ چالشهای اصلی منطقه «آ سه آن»
بازار گزارش می دهد

جمعیت، فقر و اشتغال؛ چالشهای اصلی منطقه «آ سه آن»

نقش دیپلماسی دیجیتال در منطقه جنوب شرقی آسیا از طریق «آ سه آن» در میان بیماری همه گیر کووید ۱۹ افزایش یافته است.

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی آسیا ریویو اخیرا مقاله ای با عنوان «افزایش نقش دیپلماسی دیجیتال در منطقه جنوب شرقی آسیا از طریق بنیاد آ سه آن» با قلم «نانی سپتیانی» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

ظهور بیماری همه گیر  کووید ۱۹ تغییرات زیادی را در دستور کار دیپلماسی ایجاد کرد - هم دیپلماسی که توسط بازیگران دولتی انجام می شود و هم دیپلماسی عمومی که توسط جامعه بین المللی انجام می شود.

فعالیت های دیپلماتیک نقش مهمی در حفظ صلح بین کشورها، تقویت همکاری و ایجاد درک متقابل از کشورها دارد که از طریق فعالیت های دیپلماتیک به ویژه دیپلماسی قدرت نرم، یک کشور را می توان به عنوان کشوری مشاهده کرد که صلح را از طریق استراتژی قدرت نرم حفظ می کند و استراتژی آن می تواند جهت جلوگیری از درگیری در منطقه استفاده شود.

با ظهور بیماری همه گیر کووید ۱۹ فعالیت های دیپلماتیک باید ادامه می یافت و این امر فرصت هایی برای جوانان در منطقه جنوب شرقی آسیا برای بهبود مهارت های دیپلماتیک ایجاد کرد. وزیر امور خارجه اندونزی «رتنو مارسودی»، اظهار داشت که جمعیت جوانان در جنوب شرقی آسیا به ۲۱۳ میلیون نفر رسیده است. جوانان آسه آن با داشتن جمعیت زیادی این امکان را دارند که با حداکثر استفاده از فناوری در میان بیماری کووید ۱۹ در ایجاد و حفظ صلح جهانی مشارکت کنند.

یکی از راهکارهای افزایش دیپلماسی قدرت نرم در طی همه گیر شدن بیماری، استفاده از یکی از ارکان آ سه آن، یعنی قطب جامعه فرهنگی اجتماعی آن است که قطبی با رویکرد مردم محور است و بر جامعه جهانی تمرکز می کند. برنامه های زیادی برای غلبه بر چالش های مختلف در منطقه جنوب شرقی آسیا مانند جمعیت، فقر، اشتغال، رفاه جامعه و تقویت هویت آ سه آن جهت متحد کردن هویت کشورها در منطقه جنوب شرقی آسیاست.

همانطور که گفته شد در میان بیماری همه گیر کووید ۱۹، فعالیت های دیپلماتیک مربوط به جامعه جهانی باید ادامه یابد. به ویژه با به حداکثر رساندن تلاش بنیاد آسه آن در تقویت استراتژی دیپلماسی عمومی خود با درگیر کردن جامعه.

یکی از اهداف تأسیس بنیاد آ سه آن افزایش آگاهی، تعامل و مشارکت گسترده جامعه در فعالیت های آ سه آن، از جمله توسعه منابع انسانی برای افزایش توانایی ها و ظرفیت ها به عنوان اعضای مولد و مسئول جامعه در کمک به پیشرفت است.

بر اساس دستور کار آ سه آن در سال ۲۰۱۸، این نهاد بین المللی باید با استفاده از پیشرفت های تکنولوژیکی اهداف رکن اجتماعی-فرهنگی را پیاده سازی کند. این مهم می تواند برای تقویت دیپلماسی نرم در منطقه جنوب شرقی آسیا با اجرای نمایش های هنری مجازی، انجام ایده های خلاقانه برای جوانان در منطقه جنوب شرقی آسیا و نمایش تنوع فرهنگی مربوطه، توسعه مهارت های دیپلماسی جوانان در منطقه جنوب شرقی آسیا مانند افزایش توانایی مهارتهای مذاکره به طور مجازی مورد استفاده قرار گیرد.

قدرت دیپلماسی نقش مهمی در ایجاد هماهنگی بین کشورها دارد. هر کشور عضو آسه آن از طریق جوانان می تواند هویت ملی هر کشور را در ارتباط با گردشگری، آشپزی و فرهنگ ارتقا بخشد که این امر می تواند یک استراتژی بلند مدت برای ایجاد دیپلماسی پایدار باشد و هنگامی که همه گیری تمام شود، جامعه بین المللی به هر عضو آ سه آن می نگرد که یک کشور هماهنگ است و از دوستی جامعه جهانی برای مشارکت در تقویت همکاری دیپلماتیک بین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیا حمایت می کند.

بنابراین، با استفاده از دیپلماسی دیجیتال در میان بیماری همه گیر، می توان استراتژی کاهش یا حل اختلافات را از طریق درک ارتباطات، ایجاد درک متقابل، تقویت روابط بازیگران بین المللی در پیش گرفت. افزایش تجربه در تعامل؛ با توضیح دلایل اصلی درگیری بر ذهنیت و اقدامات دولتمردان تأثیر می گذارد.

بنابراین می توان فعالیت های دیپلماتیک را بهبود بخشید، به ویژه تحت بنیاد آسه آن در جهت هدایت جوانان در منطقه جنوب شرقی آسیا برای توسعه مهارت های دیپلماتیک و ایجاد فرصت هایی برای جوانان جهت انتقال ایده های خود در غلبه بر درگیری که در حال حاضر در منطقه جنوب شرقی آسیا رخ می دهد. زیرا جوانان در ادامه فعالیت های دیپلماتیک در آینده نقش مهمی دارند.

استفاده از دیپلماسی نرم در میان بیماری همه گیر کووید ۱۹، توسط جامعه بین المللی به ویژه جوانان نه تنها مزایای هر کشور را ارتقا داده می شود، بلکه نیاز به یک روش خوب از نظر بهبود مهارت های دیپلماسی، مذاکره و مشارکت جوانان در ارائه ایده ها را مطرح می کند.

علاوه بر این، همکاری جوانان از طریق بنیاد آسه آن می تواند با سازمان های غیردولتی و هر کشوری در مورد موضوعات مختلف امکان پذیر باشد. بنابراین در انجام دیپلماسی، مذاکره و حل تعارض، هر سطح از جامعه می تواند در انتقال ایده های خود نقش داشته باشد. 

در میان بیماری همه گیر کووید ۱۹، فعالیت های دیپلماتیک هرگز نباید متوقف شود، اما هر کشور نیاز به استفاده از فناوری دیجیتال به عنوان گزینه جدیدی برای همکاری و دیپلماسی در میان بیماری همه گیر کووید ۱۹ دارد.

کد خبر: ۹۷٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha