تاکنون یک ریال از بدهی های دولت به تامین اجتماعی پرداخت نشده است
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران:

تاکنون یک ریال از بدهی های دولت به تامین اجتماعی پرداخت نشده است

دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی تهران گفت: تاکنون یک ریال از بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال جاری پرداخت نشده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی دهقان کیا» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان مجلس مصوب کردند ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی های دولت به تامین اجتماعی پرداخت شود، اما تاکنون ریالی از این بدهی ها به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه از بدهی های دولت که قرار بود سال ۹۹ به تامین اجتماعی پرداخت شود، به طور کامل پرداخت نشده است، گفت: این وضعیت سازمان تامین اجتماعی را در شرایط دشواری قرار داده و منابع آن با مصارف این سازمان همخوانی ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهارداشت: دولت برای پرداخت بدهی خود باید شرکت هایی را به تامین اجتماعی پرداخت کند که سودده باشد تا تامین اجتماعی بتواند از این شرکت ها منابع مالی مناسب برداشت کند، ولی ما در حال حاضر از لیست این شرکت ها بی خبر هستیم.

دهقان کیا با اشاره به ضرورت پرداخت بدهی های دولت به تامین اجتماعی برای تامین منابع مالی مورد نیاز این سازمان، گفت: امسال قرار است کمیته ای برای شناسایی شرکت های قابل واگذاری به تامین اجتماعی تشکیل شود و ظاهرا اقدامات اولیه آن انجام شده، اما هنوز از پرداخت طلب تامین اجتماعی توسط دولت خبری نیست.

امسال دولت باید ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی های خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند
این مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران بیان کرد: امسال نیز طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه قرار است که دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

در حال حاضر متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان به طور متوسط  بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هر ماه هزینه بیشتری را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده است و امیدواریم دولت نسبت به پرداخت بدهی های خود آنهم به صورت نقدی اقدام کند تا این سازمان با توجه به افزایش هزینه ها و مصارف خود در پرداخت مستمری جدید بازنشستگان در طول سال دچار مشکلات نشود

دهقان کیا تاکید کرد: در حال حاضر متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان به طور متوسط  بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هر ماه هزینه بیشتری را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده است و امیدواریم دولت نسبت به پرداخت بدهی های خود آنهم به صورت نقدی اقدام کند تا این سازمان با توجه به افزایش هزینه ها و مصارف خود در پرداخت مستمری جدید بازنشستگان در طول سال دچار مشکلات نشود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران یادآورشد: هم اکنون منابع سازمان تامین اجتماعی هر ماه حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان است، اما مصارف این سازمان ۲۲ هزار میلیارد تومان می شود، این نشان می دهد که منابع و  مصارف سازمان تامین اجتماعی با یکدیگر همخوانی ندارد.

کسری منابع سازمان تامین اجتماعی را در شرایط دشواری قرار داده است
وی اظهارداشت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران به طور متوسط بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه بیشتری برای تامین اجتماعی دارد و کسری منابع سازمان را در شرایط دشواری قرار داده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهارداشت: یک بازنشسته این سازمان با ۳۰ سال سابقه، که سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مستمری داشت، امسال حداقل بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کند و این مصارف تامین اجتماعی را بسیار افزایش داده است.

دهقان کیا در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه با متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در روزهای اخیر باز هم شاهد برگزاری تجمعات بازنشستگان دربرخی از شهرستانها هستیم، گفت: این افراد جزو تشکل های بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی نیستند، بلکه به صورت خود جوش با تجمع به دنبال مطرح کردن خود هستند و درخواست دارند که مثلا مستمری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان آنها، به ۶ میلیون تومان افزایش یابد.

تا پایان سال ۹۹ میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسید 
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران به میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: تا پایان سال ۹۹ میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسید اما از پرداخت این بدهی از سوی دولت خبری نیست.

وی به واگذاری شرکت هپکو به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: اواخر سال گذشته این شرکت به تامین اجتماعی واگذار شد و تامین اجتماعی با سرمایهگذاری مناسب در هپکو، این شرکت با افزاشی تولید هم اکنون در شرایط مناسبی قرار گرفته است.

زمانی که شرکت هپکو به تامین اجتماعی واگذار شد، کارگران این شرکت هر روز به علت تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد خود تجمع برگزار می کردند، اما هم اکنون کارگران این شرکت ماهانه دستمزد خود را به موقع دریافت می کنند و تولید شرکت هپکو نیز افزایش پیدا کرده است

دهقان کیا یادآورشد: زمانی که شرکت هپکو به تامین اجتماعی واگذار شد، کارگران این شرکت هر روز به علت تاخیر در پرداخت حقوق و دستمزد خود تجمع برگزار می کردند، اما هم اکنون کارگران این شرکت ماهانه دستمزد خود را به موقع دریافت می کنند و تولید شرکت هپکو نیز افزایش پیدا کرده است.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهارداشت: خوشبختانه برنامه ریزی و اقدامات سازمان تامین اجتماعی در زمینه افزایش تولید این شرکت به خوبی جواب داد و  وضعیت شرکت هپکو سروسامان پیدا کرده است  و مشکلات تاخیر پرداخت دستمزد کارگران این شرکت نیز برطرف شده است.

کد خبر: ۹۷٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha