۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
 خام فروشی، کشور را تحریم پذیر می‌کند
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران:

خام فروشی، کشور را تحریم پذیر می‌کند

رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با تصریح بر اینکه فروش نفت خام کشورمان را تحریم پذیر می کند گفت: اینکه کشور تنها بر فروش نفت خام تکیه کند بسیار آسیب زننده خواهد بود.

به گزارش بازار، مجید محمدپور رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با بیان اینکه برای حذف خام فروشی نفت باید همه ارکان نظام اعتقاد به این مسئله داشته باشند گفت: تاکنون برنامه ریزی مناسب و منابع لازم برای این موضوع وجود نداشته و حرکتی به سمت ایجاد پتروپالایشگاه ها نیز صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه نقدینگی بالا باید به سمت ایجاد پتروپالایشگاه سوق داده می شد افزود: در حال حاضر فروش نفت خام به یکی از پاشنه آشیل های کشور تبدیل شده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران با اظهار اینکه فروش نفت خام کشورمان را تحریم پذیر می کند ادامه داد: اینکه کشور تنها بر فروش نفت خام تکیه کند بسیار آسیب زننده خواهد بود.

وی ایجاد پتروپالایشگاه ها را برای اشتغالزایی و مقابله با تحریم ها مفید دانست و گفت: برنامه هایی که تنظیم می شود باید دقیق و غیر شعاری باشند لذا اگر دولتی اعتقاد داشته باشد که خام فروشی نفت باید قطع شود و طرح های پتروپالایشگاه ها را اجرایی کند مشکلات حل می شود.

محمدپور نظارت بر اجرای طرح های پتروپالایشگاهی را ضروری خواند و افزود: اگر خودباوری و نظارت وجود داشته باشد و دولت ها هر سال گزارش عملکرد دهند مشکلات حل می شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران تأکیدکرد: دولت سیزدهم باید افرادی را انتخاب کند که به برنامه ها اعتقاد داشته باشند چراکه در حال حاضر خیلی از پروژه های پالایشگاهی ناتمام مانده و این دولت سیزدهم است که می تواند به عنوان اولویت به همین پروژه های ناتمام در جهت تکمیل آنها بودجه تزریق کند.

کد خبر: ۹۷٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha