۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
۲۶۰ میلیارد تومان برای ساخت تونل کبیرکوه ایلام هزینه شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام:

۲۶۰ میلیارد تومان برای ساخت تونل کبیرکوه ایلام هزینه شد

ایلام- بهادری، مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تاکنون ۲۶۰ میلیارد تومان برای ساخت تونل کبیرکوه در جنوب استان ایلام هزینه شده است.

عبدالله بهادری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: تونل کبیر کوه به لحاظ حجم عملیات اجرایی تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای این میزان عملیات ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: این میزان هزینه طبق فهرست بهای سالهای گذشته پرداخت شده و تکمیل این تونل در حال حاضر  نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت.

بهادری بیان کرد: طول تونل اصلی کبیر کوه چهار هزار و ۷۵۰ متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ(پوشش بتونی سقف و دیوارها) است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: ۶۰۰ متر از لاینینگ نیز درحال حاضرانجام گرفته است، از سمت شهرستان دره شهر نیز برای دسترسی به تونل اصلی کبیر کوه ۶.۵ کیلومتر جاده سازی در حال انجام است.

وی گفت: در این ۶.۵ کیلومتر ۸ دستگاه تونل دیگر جمعاً به طول یک هزار و ۸۵۰ متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکار در این قسمت مشغول عملیات لاینینگ تونل ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان دربحث اهمیت احداث این تونل گفت: تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستانهای دره شهر و آبدانان را که نزدیک ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را دارد حذف می کند.

وی گفت: همچنین با ساخت این تونل دسترسی شهرستان های شمال و جنوب استان و تردد بین استان های کرمانشاه به خوزستان تسهیل و کوتاه تر می شود.

کد خبر: ۹۷٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha