۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی دستاورد ستاد توسعه خاوران
مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری خراسان جنوبی مطرح کرد؛

سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی دستاورد ستاد توسعه خاوران

بیرجند- اکبری راد؛مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: ۲۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از ابتدای راه اندازی ستاد توسعه خاوران در استان جذب شده است.

علی اکبر اکبری راد در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اقدامات موثر ستاد توسعه خاوران در جذب سرمایه گذاران و پیشنهاد طرح های موثر برای سرمایه گذاری در استان بیان داشت: تا کنون ۱۲ طرح سرمایه گذاری مبادله تفاهم نامه بین سرمایه گذار و استانداری انجام شده است.

 وی میزان سرمایه گذاری این طرح ها را ۲۰ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: با اجرای این پروژه ها برای بیش از ۵ هزار و ۷۵۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می شود.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با اشاره به شناسایی ۱۰۱ طرح سرمایه گذاری در استان عنوان کرد: گفت این طرح‌ها شامل و۵۸ طرح صنعتی، ۳۳ طرح کشاورزی، ۷ طرح گردشگری، ۳ طرح در حوزه نیروگاه های خورشیدی و بادی است.

 وی ادامه داد: بانک ها نقش موثری در توسعه و رونق تولید در استان دارند که لازم است در زمینه اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران طرح ها همراهی های لازم را داشته باشند.

اکبری راد با تاکید بر اینکه باید سرمایه های استان را در خدمت توسعه و پیشرفت و رونق اقتصادی استان بکارگیری کنیم، گفت: از فعالان بخش خصوصی دارای سرمایه درخواست داریم برای سرمایه گذاری در طرح های ستاد ورود کنند.

 وی به تشکیل قرارگاه پشتیبانی ها و مانع زدایی ها  در استان اشاره کرد و افزود: مشکلات و موانع بر سرراه سرمایه گذاران در این قرارگاه پیگیری و مرتفع خواهد شد.

مدیرکل هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه باید فرایندهای جذب سرمایه گذاران  در استان تسهیل شود، بیان داشت: هماهنگی بین دستگاه‌ های اجرایی و بخش خصوصی را باید تقویت کنیم.

 به گفته وی ایجاد فضای همدلی وامید آفرینی می‌تواند بر تقویت حضور سرمایه گذاران افزوده و شرایط امنی برای سرمایه گذاران  در استان فراهم کند.

کد خبر: ۹۷٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha