۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
۴ هزار واحد مسکن روستایی در قزوین نوسازی می‌شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین:

۴ هزار واحد مسکن روستایی در قزوین نوسازی می‌شود

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: چهار هزار واحد مسکن روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر استان با تسهیلات جدید یک میلیارد ریالی نوسازی و بهسازی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اصغر گونجی  اظهار داشت: با پیگیری و پیشنهاد بنیاد مسکن به دولت مبنی بر افزایش تسهیلات روستایی جهت بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی، این میزان تسهیلات امسال از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وی ادامه داد: برهمین اساس و سهمیه بندی استانی در نظر گرفته شده، از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفر کشور، چهار هزار واحد مسکونی در استان قزوین مشمول دریافت این نوع تسهیلات شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه دوره بازپرداخت تسهیلات یاد شده ۲۰ ساله خواهد بود، تصریح کرد: ضمانت این نوع تسهیلات براساس دستورالعمل‌های صادر شده به صورت سفته زنجیره‌ای خواهد بود.

گونجی یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی در حوزه نوسازی و بهسازی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد در نظر گرفته شده و بانک‌های عامل نیز برای واگذاری آن ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، مسکن و کشاورزی هستند.

به گفته وی، هم اکنون و با ابلاغ واگذاری این تسهیلات به استان، با تخصیص سهمیه شهرستانی، بلافاصله اقدام به ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرده و با معرفی آنان به بانک‌های عامل، عملیات ساخت و مقاوم سازی واحدها در مناطق یاد شده آغاز خواهد شد.

گونجی با بیان اینکه واگذاری این نوع تسهیلات تنها در حوزه مسکن صورت می‌گیرد، افزود: به متقاضیان روستایی که تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار داشته و یا سرپرست خانوار بوده و یا وضعیت مسکن مناسبی نداشته باشند نیز از سوی این نهاد ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تاکید کرد: با بهسازی چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان، ۱۰ درصد به خانه‌های مقاوم سازی این استان افزوده خواهد شد و به نظر می رسد تا یک ماه آینده نیز واگذاری آن در تمامی شهرستان های استان آغاز شود.

کد خبر: ۹۷٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha