۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
پایان برداشت محصولات زراعی با تولید ۲۴ هزار تن غلات در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان:

پایان برداشت محصولات زراعی با تولید ۲۴ هزار تن غلات در کشت و صنعت مغان

اردبیل- محسن زاده، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان گفت: عملیات برداشت محصولات زراعی پاییزی در کشت و صنعت مغان بعد از گذشت یک ماه و با برداشت بیش از ۲۴ هزار تن محصولات متنوع غلات به پایان رسید.

اسدالله محسن‌زاده در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کشت و صنعت مغان به عنوان یک بنگاه اقتصادی عظیم با داشتن کارشناسان و متخصصان حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر با رویکرد به‌زراعی و افزایش میزان تولید محصولات با سوددهی مناسب، تأمین نهاده‌ها و همچنین اجرای طرح‌های آبیاری مدرن سعی کرده تا کشت و زرع خود را به صورت درست و اصولی انجام دهد.

وی تصریح کرد: در حالی که خشکسالی و کاهش بارندگی‌ها به تولید محصولات کشاورزی در سال زراعی جاری صدمه‌ زده اما در کشت و صنعت مغان ما با افزایش راندمان تولید به دلیل حفظ شرایط به‌زراعی روبه‌رو هستیم که قطعا در سال‌های آینده این روند تقویت خواهد شد.

تولید ۱۷ هزار تن گندم خوراکی در کشت و صنعت مغان
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با پایان برداشت محصولات کشت پاییزه در کشت و صنعت مغان، افزایش بی‌سابقه‌ای را در راندمان تولید غلات به ثبت رساندیم که در نوع خود قابل تأمل است.

محسن‌زاده به تولید ۱۷ هزار تن گندم خوراکی در کشت و صنعت مغان اشاره کرد و افزود: این گندم‌های خوراکی با استفاده از ناوگان حمل و نقل باری به مناطق مختلف کشور ارسال شده تا نسبت به ذخیره‌سازی و تحویل آن به کارخانه‌های آرد اقدام شود.

وی افزایش ۳۱ درصدی تولید گندم را نسبت به سال زراعی گذشته در کشت و صنعت مغان یادآور شد و بیان کرد: بهترین و کیفی‌ترین گندم در این مجموعه تولید و روانه بازار مصرف شده است.

محسن‌زاده از تولید ۵ هزار تن جو خبر داد و اضافه کرد: در تولید این محصول نیز با یک رشد ۴۱ درصدی نسبت به سال قبل روبه‌رو هستیم.

جهش ۲۱ درصدی در تولید کلزا
وی به تولید ۲ هزار و ۷۰۰ تن کلزا نیز در سطح مزارع کشت و صنعت مغان اشاره کرد و ادامه داد: در تولید این محصول نیز کشت و صنعت مغان جهش ۲۱ درصدی را به اسم خود به ثبت رساند.

محسن‌زاده در ادامه سخنان خود اظهار کرد: با پایان عملیات برداشت محصولات پاییزی به ویژه غلات در کشت و صنعت مغان، کشت دوم در این مجموعه آغاز شده و در این مرحله قرار است دانه‌های روغنی سویا و ذرت علوفه‌ای در کشت و صنعت مغان تولید و تحویل کارخانه‌های روغن‌کشی و همچنین دام در این مجموعه عظیم شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان تصریح کرد: همزمان با سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها کشت و صنعت مغان تلاش می‌کند در بخش زراعی، باغی و دامی با تولید محصولات متنوع موانع را از پیش رو برداشته و به تقویت این جبهه مهم کمر همت ببندد.

کد خبر: ۹۷٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha