۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶
۶ هزار و ۳۰۰ قالی باف در زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند
مدیرکل تامین اجتماعی زنجان:

۶ هزار و ۳۰۰ قالی باف در زنجان بیمه تامین اجتماعی هستند

زنجان- علیاری، مدیرکل تامین اجتماعی زنجان گفت: در حال حاضر  ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از قالی بافان در استان زنجان بیمه تامین اجتماعی بوده و از تسهیلات این بیمه استفاده می کنند. 

مسعود علیاری در گفتگو با خبرنگار بازار به بیمه قالی بافان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: از سال ۸۸ بیمه قالی بافان در استان اجرا شد و ۲۰ درصد حق بیمه را دولت و مابقی حق بیمه را خود قالی باف پرداخت می کرد. 

وی اظهار کرد: از سال ۹۲ اعتبارات لازم داده شد تا قالی بافان بیمه شوند که در این راستا ۲۰ هزار قالی باف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند. 

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان گفت: برخی بی اخلاقی ها باعث شد تا بازرسی از دار قالی ها در استان انجام شود تا افرادی که شغل اصلی شان فرش بافی نیست حذف شوند. 

علیاری تاکید کرد: با بازرسی های انجام شده مشخص شد برخی پزشکان و طلا فروشان بدون اینکه تخصصی در فرش بافی داشته باشند از تسهیلات بیمه تامین اجتماعی استفاده می کردند ولی امروز این افراد شناسایی و بیمه آنها حذف شد. 

وی افزود: در حال حاضر  ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از قالی بافان در استان زنجان بیمه تامین اجتماعی بوده و از تسهیلات این بیمه استفاده می کنند. 

مدیرکل تامین اجتماعی زنجان ابراز داشت: در سالجاری هم بازرسی از دار قالی ها در استان با قوت بیشتری انجام خواهد تا قالی بافان واقعی بیمه شوند. 

کد خبر: ۹۷٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha