۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
مجلس از هیچ کمکی برای توسعه ظرفیت‌های بندری و دریایی دریغ نمی‌کند
رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجلس از هیچ کمکی برای توسعه ظرفیت‌های بندری و دریایی دریغ نمی‌کند

اکبری تالارپشتی، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی؛ از هیچ کمکی در راستای توسعه ظرفیت‌های دریایی و بندری دریغ نمی‌کند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عزت اله اکبری تالارپشتی با اشاره به اینکه ضروری است به حوزه بندری و صنایع دریایی به صورت جنگ اقتصادی دیده شود، اظهار داشت: در حوزه دریایی و بندری هر کمکی که از سوی مجلس شورای اسلامی برآید، به طور قطع دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های داخلی در حوزه دریایی و بندری به بهترین شکل استفاده کنیم و در عین حال بدانیم که از کشوری امن و با نیروهای نظامی و انتظامی قوی برخوردار هستیم و می‌توانیم شرایط و امکانات مناسب را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کنیم.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی در خارج از کشور فعالیت و سرمایه گذاری کرده‌اند، گفت: باید سرمایه گذاران ایرانی که در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند به داخل کشور سوق داد و علاوه بر این، ضرروت دارد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران داخلی را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه باید از تصمیم‌های که در نظام اقتصادی کشور اختلال ایجاد می‌کند جلوگیری شود، گفت: باید از مانع تراشی پرهیز کرد و شرایط را برای بهبود وضعیت اقتصادی فراهم کرد؛ بنادر ما از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و بخش خصوصی داخلی سرمایه عظیمی دارد که می‌توان از آن بهره گرفت.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه نباید فرآیند واردات و صادرات کالا طولانی شود، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی از نظر اجرایی نباید نگاه بخشی نگر داشته باشند چرا که این مساله منطقی نیست و توجیه اقتصادی برای کشور ندارد، بنابراین باید با تعامل و همکاری فعالیت‌ها را پیش برد تا صادرات و واردات در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اکبری تالارپشتی با تأکید بر توجه دولت به حوزه دریایی و بندری، عنوان کرد: بنادر؛ نقش بسیار مهمی در پویایی اقتصاد کشور دارند و به همین منظور برای استفاده حداکثری از حوزه دریایی و بندری بایستی، فرصت‌ها را برای حضور سرمایه گذاران فراهم کرد.

کد خبر: ۹۷٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha