۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
مناسب ترین کشور های اروپایی برای مهاجرت کاری

مناسب ترین کشور های اروپایی برای مهاجرت کاری

هدف ما از این مقاله پاسخ به سوالاتی از جمله چگونگی جستجو کار در کشور های اروپایی، اخذ اقامت از طریق کار، نرخ بیکاری کشور های اروپایی و... می باشد.

به گزارش بازار، متقاضیان زیادی در سراسر جهان هستند که به علت های مختلفی مثل نرخ بیکاری پایین، تورم، وضعیت اقتصادی و... تصمیم به مهاجرت می گیرند. مهاجرت به کشور های اروپایی و آمریکایی امروزه متقاضیان زیادی دارد. این کشور های از نظر اقتصادی و صنعتی بسیار پیشرفته هستند و فرصت های شغلی بسیاری را برای افراد فراهم آورده اند. متقاضیان مهاجرت کاری باید قبل از هر اقدامی، آگاهی خود را از مناسب ترین کشور های اروپایی بالا ببرند تا بهترین و مناسب ترین کشور را برای کار انتخاب نمایند.

هدف ما از این مقاله پاسخ به سوالاتی از جمله چگونگی جستجو کار در کشور های اروپایی، اخذ اقامت از طریق کار، نرخ بیکاری کشور های اروپایی و... می باشد. شما عزیزان می توانید پس از مطالعه این مقاله و مشورت با وکیل مهاجرتی خود، بهترین کشور را جهت مهاجرت کاری انتخاب نمایید.

شرایط کار در اروپا

یکی از روش های پر طرفدار مهاجرت به کشور های اروپایی، از طریق کار است. کشور هایی مثل آلمان، استرالیا، ایتالیا، فرانسه و... کشور های پیشرفته و مدرنی هستند که شرایط اقتصادی مناسبی را نیز دارا می باشند. این کشور ها علاوه بر نرخ بیکاری پایین، به متقاضیانی که چندین سال در این کشور ها کار کنند، اقامت دائم نیز اعطا می نماید. قوانین و مقررات مهاجرت کاری در کشور های اروپایی متفاوت است که متقاضیان با توجه به کشور مقصد شان باید از آنها آگاهی داشته باشند.

مهاجرت کاری به آلمان

کشور آلمان یکی از کشور های پیشرفته در زمینه صنعت می باشد که نرخ بیکاری بسیار پایینی دارد. نرخ بیکاری پایین بیان می دارد که فرصت های شغلی بسیاری در این کشور وجود دارد. مهاجرت کاری به کشور آلمان، از دو روش امکان پذیر است. روش اول اخذ ویزای جاب سیکر آلمان یا جستجو کار می باشد. در این روش متقاضیان می توانند با اخذ این نوع ویزا به این کشور مهاجرت نمایند و طی ۶ ماه کار مناسبی را برای خود پیدا کنند. روش دوم جاب افر نام دارد که در این روش متقاضیان باید از کارفرمای آلمانی، دعوت نامه کاری دریافت نمایند. آنها پس از دریافت دعوت نامه می توانند به راحتی به ویزا کاری این کشور را دریافت نمایند.

متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان می توانند پس از چند سال کار در این کشور، اقامت دائم نیز دریافت نمایند. البته لازم به ذکر است که بگوییم، طی این مدت زمان متقاضی باید مدرک زبانی آلمانی خود را دریافت کرده باشد. همچنین باید دارای مهارت و تخصص در کارشان باشند و سابقه کاری مناسبی را دارا باشند.

مناسب ترین کشور های اروپایی برای مهاجرت کاری

مهاجرت کاری به فرانسه

مهاجرت کاری به فرانسه تنها با دریافت دعوت نامه کاری امکان پذیر است. یکی از مهم ترین قوانین ارسال دعوت نامه برای کارفرمایان، انجام تست بازار است. این تست بدین صورت است که کارفرما شغل مورد نظر را به مدت ۳ ماه در کشور فرانسه آگهی می کند. در صورت پیدا نشدن فرد مناسبی برای آن کار، کارفرما باید ۳ ماه دیگر شغل مورد نظر را در اتحادیه اروپا آگهی نماید. در صورتی که فرد مناسبی برای آن کار پیدا نشد، کارفرما می تواند به خارج از اتحادیه اروپا دعوت نامه کاری ارسال نماید.

کشور فرانسه یکی از کشور های پیشرفته و مدرن است که این کشور نیز نرخ بیکاری پایینی دارد. کار در فرانسه نیازمند اخذ ویزا بلن مدت می باشد. این نوع ویزا تا ۱ سال اعتبار دارد و متقاضی می تواند هر ساله آن را تمدید نماید. البته به شرطی که همچنان در شغل مورد نظرش در فرانسه مشغول به کار باشد.

مهاجرت کاری به استرالیا

یکی دیگر از کشور های مناسب برای مهاجرت کاری، استرالیا می باشد. قوانین ویزای کار استرالیا ۲۰۲۱ بدین صورت شده است که متقاضیان می توانند از روش اخذ ویزای ماهرانه که توسط دولت و ایالت های استرالیا معرفی شده است به این کشور مهاجرت نمایند. البته این نوع روش بر اساس امتیاز بندی است و متقاضیانی که بتوانند امتیاز لازم را کسب نمایند، ویزا کاری استرالیا را دریافت می کنند.

البته کشور استرالیا به علت نرخ بیکاری پایینی که داراست هر ساله با کمبود نیروی کار متخصص روبرو می شود. به همین خاطر ویزا های کاری مختلفی را برای متقاضیان کار در این کشور در نظر گرفته است. یکی دیگر از این نوع ویزا ها، ویزای گلوبال تلنت است. این نوع ویزا مختص به نخبگان می باشد. متقاضیانی که بتوانند این نوع ویزا را دریافت کنند، در همان ابتدای ورودشان به این کشور می توانند اقامت دائم آن را اخذ نمایند.

مهاجرت کاری به انگلستان

انگلستان نیز یکی دیگر از کشور های مناسب برای مهاجرت کاری می باشد. نرخ بیکاری در این کشور نزدیک به ۳ درصد است که این عدد نشان دهنده فرصت های شغلی بسیاری در این کشور است. مهاجرت کاری به انگلستان، تنها در صورت داشتن دعوت نامه از سوی کارفرمای انگلستانی امکان پذیر است. کشور انگلستان برای متقاضیان ویزا های کاری متفاوتی را در نظر گرفته که هر کدام شرایط خاص خود را دارا هستند.

متقاضیان می توانند با بررسی شرایط خود و مشورت با وکیل مهاجرتی روش راحت تری را برای مهاجرت به انگلستان انتخاب نمایند.

مناسب ترین کشور های اروپایی برای مهاجرت کاری

مشاغل مورد نیاز در اروپا

متقاضیان مهاجرت کاری به کشور های اروپایی قبل از اخذ ویزا، باید مشاغل مورد نیاز را در اروپا بررسی نمایند. امروزه با پیشرفت در زمینه تکنولوژی و اینترنتی شدن اکثر کسب و کار ها کشور های اروپایی، تغییری در مشاغل مورد نیاز خودشان به وجود آورده اند. مشاغل مورد نیاز در اروپا عبارت است از:

پزشکی

پرستاران خانگی

روان درمانگر

مشاوران مالی

مهندسین نرم افزار

مهندس مکانیک

متخصصین تحلیل داده

کار درمانی

مشاغل در زمینه فروش و تجارت

متقاضیان می توانند با سابقه کاری در این مشاغل به راحتی به کشور های اروپایی مهاجرت نمایند. لازم به ذکر است که بگوییم، کشور ترکیه هم یکی از کشور های مناسب برای کار می باشد. البته بخشی از کشور ترکیه در قاره اروپا قرار گرفته است و برای مهاجران مقصد مناسبی می باشد. متقاضیان می توانند با خذ اقامت کاری ترکیه با موسسه مهاجرتی آوام به راحتی در این کشور اقامت دائم داشته باشند. ترکیه در سال های پیش رو امکان دارد عضو اتحادیه اروپا شود. به همین علت متقاضیان زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارا هستند.

کد خبر: ۹۶٬۹۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha