۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۲
«مقررات زدایی» به معنای روغن کاری چرخ اقتصاد
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

«مقررات زدایی» به معنای روغن کاری چرخ اقتصاد

قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار به معنای روغن کاری چرخ اقتصاد است و با همین منابع موجود می‌توان در صورت رفع محدودیت‌ها، به چرخه تولید سرعت بخشید.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ضمن تاکید بر اقدام دولت برای مقررات‌زدایی و بهبود فضای کسب و کار گفت: این حرکت به معنای روغن کاری چرخ اقتصاد است و با همین منابع موجود می‌توان در صورت رفع محدودیت‌ها، تحریم‌ها و بگیر و ببندهای داخلی به چرخه تولید سرعت بخشید.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه دولت باید قوانین محیط کسب و کار را به نفع مردم تفسیر و به انجام کارها سرعت دهد، افزود: در این زمینه می‌تواند، از ظرفیت فناوری اطلاعات استفاده کرده و بسیاری از کارها را از حالت دستی خارج کند.

وی بیان کرد: این موضوع موجب کاهش هزینه و ریسک تصمیمات و سرمایه گذاری‌ها در کشور شده و سرمایه گذاران امیدوارتر به امور اقتصادی خواهند پرداخت، همچنین  پروژه‌های نیمه تمام با سرعت بیشتری اتمام و کارهای جدید با سرعت بالاتری آغاز خواهد شد.

عضو کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی اصلاح رابطه مالی دولت و بانک مرکزی را یکی دیگر از راه‌های کمک به اقتصاد کشور دانست و گفت: وجود دست دولت در جیب بانک مرکزی موضوع بسیار جدی است که باید رفع شود، اگر کمکی به مردم نمی‌شود حداقل هزینه‌ای هم برای آنها با افزایش تورم نتراشیم.

قادری ادامه داد: این اقدام دولت طی سال‌های گذشته متاسفانه موجب افزایش نرخ تورم و کاهش قدرت خرید مردم شده است. مسابقه‌ای که اکنون برای افزایش حقوق ها در کشور آغاز شده تنها به دلیل نرخ تورم است و در صورت کنترل و کاهش تورم، دیگر نیازی به افزایش حقوق‌ها به این میزان وجود نخواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید تلاش شود تا بانک مرکزی مستقل‌تر، قدرتمندتر و توانمندتر ایجاد شود تا در مقابل زیاده‌خواهی‌های دولت بایستد.

کد خبر: ۹۶٬۹۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha