۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵
 بزرگترین مجتمع بازیافت ضایعات خاورمیانه راه اندازی می شود
در جویبار

بزرگترین مجتمع بازیافت ضایعات خاورمیانه راه اندازی می شود

جویبار - بزرگترین مجتمع بازیافت ضایعات پی ای تی در خاورمیانه در شهرک صنعتی جویبار راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، روز صنعت فرصتی برای معرفی و تقدیر از تلاش صنعتگران نخبه، خلاق و علاقمند به تولید است، همین روز بهانه ای شد تا به یکی از واحدهای تولیدی برتر و ممتاز استان مازندران در شهرک صنعتی جویبار سری بزنیم و با مدیرعامل شرکت شیمی پلاست شمال گفتگویی داشته باشیم.

رهام حبیبی ضمن تبریک روز صنعت و معدن و قدردانی از همه دست اندرکاران بخش صنعت بالاخص مهندس قوانلو ریاست محترم سازمان صمت استان مازندران  از راه اندازی بزرگترین مجتمع بازیافت ضایعات PET در استان مازندران ( شهرک صنعتی جویبار ) داد.

وی افزود: شرکت شیمی پلاست شمال در سال ۱۳۹۹ موفق به اخذ اولین پروانه بهره برداری تولید پرک بازیافتی در استان مازندران با ظرفیت پنج هزار تن در سال شد و این شرکت که وابسته به گروه صنعتی نمونه است، در راستای تحقق اهداف هلدینگ نمونه ایران با بررسی ظرفیت های موجود در استان مازندران تصمیم به توسعه کارخانه بازیافت گرفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر زمینی به مساحت ۱۱ هزار متر مربع در شهرک صنعتی جویبار خریداری شده و مقرر است تا فاز اول این پروژه با ظرفیت یکصد تن در روز تولید پرک بازیافتی PET با مشارکت بانک صادرات استان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد

حبیبی گفت: این مجتمع در راستای تامین مواد اولیه کارخانه های گروه صنعتی نمونه و همچنین نیاز مشتریان داخلی به پرک بازیافتی با بالاترین خلوص کیفی تاسیس می گردد و انشالله در ادامه با راه اندازی پروژه های تکمیلی - صد در صد مواد اولیه فراوری شده را در قالب محصولات بالادستی به بازار عرضه خواهد کرد.

حبیبی با اشاره به این موضوع که ضایعات پلاستیکی بیش از ۵۰۰ سال زمان می برد تا به چرخه طبیعت بازگردد تاکید داشت ، نظر به موقعیت استان سرسبز مازندران و حضور گردشگران در صورت عدم بازگرداندن این مواد ضایعاتی به چرخه تولید - محیط زیست با معضل جدی رو به رو خواهد شد . با این اقدام نیاز به مواد اولیه نو کاهش یافته و در ارتقای سطح بهداشت عمومی نیز قدم موثر برداشته ایم.

وی ادامه داد: از طرفی در مجتمع یاد شده بیش از ۱۳۰ نفر از جوانان بومی منطقه به صورت مستقیم مشغول به کار می شوند و در چرخه تامین مواد بیش از هزاران نفر به صورت غیر مستقیم فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: انتظار می رود تا شهرداری ها در سطح استان مازندران با حمایت از برنامه های فرهنگی و آموزشی این شرکت و تعامل در تامین و هدایت این ضایعات به مجتمع بزرگ بازیافت شیمی پلاست اقدام به جذب درآمد پایدار نموده و خدمات شایسته تری به هم استانی های عزیز ارایه نماییم.

وی با اشاره به اینکه قطعی های مکرر برق مشکلاتی را برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است، افزود: در صورت عدم رفع این مشکل مهم به زودی شاهد تبعات منفی این اقدام ها و تعطیل شدن و بیکاری بسیاری از کارگران خواهیم بود.

کد خبر: ۹۶٬۹۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha