۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
 سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در پروژه های گردشگری کشور
وزیر میراث فرهنگی خبر داد:

سرمایه گذاری ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی در پروژه های گردشگری کشور

بابلسر - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میزان سرمایه گذاری در دست اجرای بخش گردشگری کشور را ۲۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر مونسان پنجشنبه شب در مراسم جشن ثبت جهانی جنگل های هیرکانی از جنگل های هیرکانی در بابلسر با بیان اینکه گردشگری سبب اشتغال با نرخ بالا می شود و سرعت ایجاد شغل در آن بالا با سرمایه گذاری کم است گفت: ۲۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری در دست انجام است.

وی ادامه داد: دو هزار و ۴۰۰ پروژه گردشگری در کشور در حال سرمایه گذاری و اجرا است گفت: از این تعداد ۵۰۰ پروژه مربوط به ساخت هتل و واحدهای اقامتی است.

وزیر میراث فرهنگی با بیان اینکه هیچ شهری با صنعت خالی نمی تواند به توسعه برسد گفت: روند اقتصاد گردشگری در کشور در شرایط سخت تحریمی و مالی، جهشی است و میزان گردشگران خارجی نیز تا پایان مهرماه شش میلیون نفر بود که پیش بینی می شود تا پایان سال به ۱۰ میلیون نفر برسد.

مونسان با عنوان اینکه گردشگری در سال های آتی به عنوان اقتصاد درجه یک کشور خواهد شد گفت: گردشگری معضل اشتغال و توزیع عادلانه ثروت را برطرف می کند و باید به سرمایه گذاری در این بخش توجه شود.

کد خبر: ۹۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha