۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۲
روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می‌شود
فرماندار شهرستان زنجان:

روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می‌شود

زنجان-فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه با مشارکت اقشار مختلف مردم روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می‌شود، گفت: به لحاظ تولید مواد و ژل‌های ضدعفونی کننده نیز وضعیت مناسبی داریم.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا عسگری ظهر دوشنبه در ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا شهرستان زنجان با بیان اینکه از همه امکانات موجود دستگاه‌ها در خصوص تهیه تخت، پتو و اقلام بهداشتی در تجهیز مکان‌های یاد شده استفاده می‌کنیم، گفت: مردم فهیم این شهرستان درخواست کرد موضوع خطر ویروس کرونا را جدی گرفته و برای کمک به کادر پزشکی و پرستاران، از آمد و شد در سطح شهر خودداری کرده و در خانه بمانند.

وی افزود: بر برنامه‌ریزی بهتر توسط وزارت بهداشت، از عموم هموطنان ساکن در شهرستان زنجان خواست به سامانه salamat.gov.ir مراجعه و نسبت به تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه با مشارکت اقشار مختلف مردم روزانه ۱۰۰ هزار ماسک در زنجان تولید می‌شود، گفت: به لحاظ تولید مواد و ژل‌های ضدعفونی کننده نیز وضعیت مناسبی داریم.

عسگری با اشاره به اینکه تاکنون دو نقاهتگاه در شهر زنجان آماده شده است، افزود: نیازمند این هستیم تا خیران نیز برای تجهیز هر چه بیشتر این نقاهت‌گاه‌ها پای کار بیایند و نیروهای داوطلب برای فعالیت در آن‌ها وارد میدان شوند.

وی با بیان اینکه مشارکت مردم در مسائل، از جمله فعالیت‌هایی که از سوی نیروهای دوطلب برای مهار ویروس کرونا شاهد آن هستیم، آثار بسیار بزرگی دارد، اظهار کرد: طی روزهای گذشته اقدامات مختلفی در سطح شهر زنجان برای مقابله با بیماری کرونا انجام شده است که گام اول آن شامل گندزدایی از معابر و میادین بود که با مشارکت نیروهای مردمی در کنار نیروهای سپاه و ارتش در حال انجام است.

فرماندار شهرستان زنجان به درخواست دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان مبنی بر تعطیلی بازار و واحدهای صنفی به غیر از واحدهای عرضه مواد غذایی اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از اصناف در شهر زنجان در این زمینه رفوزه شدند و منافع کوتاه‌مدت اقتصادی خود را بر سلامت مردم ترجیح دادند ولی بخشی از اصناف نیز با همراهی که داشتند، واحدهای خود را تعطیل کردند.

عسگری به لزوم مشارکت شهروندان در طرح غربالگری شناسایی بیماران کرونا تاکید کرد و افزود: در مجموع، زنجان در این زمینه جزو استان‌های پیشرو است ولی مشارکت شهروندان زنجانی در این خصوص وضعیت مطلوبی ندارد.

کد خبر: ۹٬۶۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha