۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۲
پیشنهاد گمرک به راهداری برای ترخیص کامیون‌های دپو شده
معاون فنی گمرک ایران مطرح کرد

پیشنهاد گمرک به راهداری برای ترخیص کامیون‌های دپو شده

ارونقی، معاون فنی گمرک گفت: پیشنهاداتی برای رفع مشکل کامیون‌های دپو شده و واردات کامیون طی نامه‌ای به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داده شده است.

به گزارش بازار، مهرداد جمال ارونقی افزود: در این نامه به مدیر محترم نوسازی توسعه و برنامه‌ریزی ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای پیشنهاد شده که با توجه به اینکه در زمان شماره‌گذاری ظرفیت کامیون‌های وارداتی مشخص می‌شود و در آن زمان، در شناسنامه مالکیت و کارت خودرو، ظرفیت توسط ناجا درج می‌گردد جهت جلوگیری از تجمع و انباشت کامیون‌ها، اول کامیون‌ها ترخیص شوند و بعد در زمان شماره‌گذاری مشخصاتشان بررسی گردد.

۱- شماره‌ی شاسی کامیون‌های اسقاطی پس از ترخیص و قبل از شماره‌گذاری به ناجا اعلام گردد؛

۲- در صورت بروز هرگونه مغایرت در تایپ موتور یا سایر مشخصات، در صورت صدور مجوزهای قانونی، با رعایت سال ساخت و بخشنامه‌های ابلاغی، ضمن درج مشخصات صحیح موتور و... در سوابق گمرک، بدون استعلام مجدد، نسبت به ترخیص کالا اقدام گردد تا مراتب در زمان شماره‌گذاری ملحوظ نظر قرار گیرد.

۳- یکی از مواردی که باعث ترخیص نشدن کامیون‌های وارداتی از گمرکات گردیده تأخیر در صدور و ارسال کد رهگیری بانک می‌باشد که در این خصوص نیز پیشنهاد می‌گردد در صورت تأیید و پذیرش موضوع توسط آن وزارتخانه، نسبت به ترخیص فوری کامیون‌ها اقدام و ارائه کد رهگیری بانک به زمان شماره‌گذاری کامیون‌ها موکول گردد.

۴- با توجه به احتمال وجود ایرادات جزئی در حین تشریفات گمرکی، گمرک آمادگی دارد تا پذیرای حضور نمایندگان آن سازمان در گمرکات اجرایی برای رفع مشکلات احتمالی موجود باشند.

کد خبر: ۹۶٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha