۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
اشتغالزایی؛ امهات نیازهای کشور| دولت سیزدهم به معنای واقعی از تولید حمایت کند
عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس با بازار مطرح کرد:

اشتغالزایی؛ امهات نیازهای کشور| دولت سیزدهم به معنای واقعی از تولید حمایت کند

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس گفت: مسئله حمایت از تولید داخلی می تواند تا بالای ۵۰ درصد به اشتغال زایی در کشور کمک کند.

بیژن نوباوه وطن در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به چالش‌ها و اولویت‌های دولت سیزدهم در امور اقتصادی گفت: سخت است که انسان بخواهد در میان انبوهی از اولویت هایی که در کشور است، اولویتی را برای پرداختن انتخاب کند.

وی تاکید کرد: آن چیزی که از جمله امهات نیازهای کشور بوده و می‌تواند مشکلات را برطرف کند، ایجاد اشتغال است.

 عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال به معنای تولید داخلی است، اظهار داشت: اگر روزی تولید داخلی در کشور و به معنای واقعی به جریان بیافتد، حتما صدها مشکل بعد از آن  برطرف خواهد شد.

نوباوه تاکید کرد: برای اینکه تولید داخلی در کشور افزایش پیدا کند ما باید از تولید حمایت های ویژه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما باید در مقابل واردات ایستادگی کنیم، بیان داشت: ما باید در مقابل واردات کالاهایی که نمونه آن در داخل ساخته می‌شود، ایستادگی کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه متاسفانه برخی معادلات سیاسی در موضوعات اقتصادی اثرگذار است، ادامه داد: در حال حاضر در شرایط تحمیلی تحریم ها به سر می بریم و برخی از لوازم خانگی ما در بازار ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه ما نباید مشکلاتمان را به برحام گره بزنیم، بیان داشت: از این رو اگر حمایت از تولید داخل را مد نظر قرار دهیم به موفقیت می‌رسیم.

نوباوه وطن با اشاره به توجه دولت سیزدهم به حوزه مسکن بیان داشت: ما با پرداختن به موضوع مسکن می‌توانیم تا ۳۰ الی ۴۰ درصد مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اگر مسکن در کشور ساخته شود امیدواری در بین جوانان افزایش پیدا می کند، بیان داشت: مسکن سازی در کشور باعث می‌شود که اشتغال ایجاد شده و مسئله جمعیّت و ازدواج حل شود.

نوباوه با بیان اینکه مهمترین مشکلی که دولت باید به آن بپردازد مسئله حمایت از تولید داخل است، بیان داشت: مطمئنا مسئله حمایت از تولید داخلی می توانند تا بالای ۵۰ درصد به اشتغال زایی در کشور کمک کند.

نوباوه وطن تاکید کرد: البته در کنار برخی مشکلات مباحث مربوط به موضوعات ارزی و تورمی هم وجود دارد که باید گفت جلوگیری از تورم بدون افزایش تولید داخل امکان پذیر نیست.

این نماینده مجلس گفت: به نظر بنده اصلی‌ترین وظیفه دولت سیزدهم حمایت از تولید داخلی به معنای واقعی است و باید در این مسئله سیاست ورزی شود.

کد خبر: ۹۶٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha