۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲
افزایش قیمت شن و ماسه در کرمان؛ ساخت و ساز سخت تر شد
گزارش بازار؛

افزایش قیمت شن و ماسه در کرمان؛ ساخت و ساز سخت تر شد

کرمان- قیمت شن و ماسه طی روزهای اخیر در کرمان گران تر از قبل شده و این در حالیست که سیمان نیز افزایش قیمت را طی ماه های اخیر تجربه کرده و روند ساخت و ساز سخت تر شده است.

بازار؛ گروه استان ها: طی روزهای گذشته مردم کرمان با افزایش قیمت شن و ماسه روبرو شدند این در حالیست که سیمان نیز بعد از چند روز نایاب شدن در استان کرمان به یک باره گران و در نهایت در بازار زیاد شد.

این امر نشان از یک برنامه مشخص برای گران کردن سیمان دارد و حالا شن و ماسه گران شده است و بسیاری از پروژه های ساخت و ساز در کرمان با مشکل مواجه شده است.

افزایش دو برابری قیمت شن و ماسه در حالی در کرمان روی داده است که همین مساله روی کرایه حمل و نقل نیز تاثیر منفی گذاشته است

افزایش دو برابری قیمت شن و ماسه در حالی در کرمان روی داده است که همین مساله روی کرایه حمل و نقل نیز تاثیر منفی گذاشته است.

در حالی تورم و گرانی مصالح موجب رکود ساخت و ساز و افزایش بی سابقه قیمت مسکن در شهر کرمان شده است که شوک جدید قیمت شن و ماسه می تواند ضربه سنگینی به قیمت مسکن بزند.

افزایش دو برابری قیمت شن و ماسه در کرمان
قیمت هر تن شن و ماسه که قبلا ۳۰ هزار تومان بوده این روزها ۶۰ هزار تومان است به نظر می رسد در غفلت مسئولان و عدم نظارت دقیق بر بازار تولید کنندگان هر گونه قیمت گذاری را در دستور کار قرار می دهند و در این راستا باید نظارت ها افزایش یابد.

این در حالیست در برخی از شهرستانها از جمله زرند دادستان ورود پیدا کرده و از افزایش قیمت جلوگیری کرده است.

افزایش قیمت شن و ماسه در کرمان؛ ساخت و ساز سخت تر شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان در این خصوص در گفتگو با بازار اظهار کرد: این افزایش قیمت کاملا غیر قانونی است  و بدون هماهنگی انجام شده است.

افزایش بی رویه قیمت مصالح و رکود ساخت و ساز
مهدی حسینی نژاد گفت: در خصوص افزایش قیمت پرونده هایی در سازمان صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده و در اختیار تعزیرات حکومتی قرار گرفته است و در انتظار تصمیم گیری در راستای برخورد با افزایش قیمت هستیم.

وی ادامه داد: وضعیت قیمت مصالح ساختمانی به شدت رصد می شود و اجازه گران فروشی نمی دهیم از مردم هم می خواهیم در صورت گران فروشی موارد را به بازرسی کرمان اطلاع رسانی کنند.

وضعیت قیمت مصالح ساختمانی به شدت رصد می شود و اجازه گران فروشی نمی دهیم از مردم هم می خواهیم در صورت گران فروشی موارد را به بازرسی کرمان اطلاع رسانی کنند

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در گفتگو با بازار هر گونه افزایش قیمت شن و ماسه در استان کرمان را غیر قانونی دانست و گفت: هر گونه افزایش قیمت شن و ماسه در استان کرمان غیر قانونی است و با مسببان افزایش قیمت برخورد قانونی می شود.

هر گونه افزایش قیمت ممنوع است
محسن یزدانپناه گفت: با توجه به نامه دولت هر گونه افزایش قیمت در سال ۱۴۰۰ ممنوع است اما اگر به هر دلیلی باید قیمت افزایش یابد باید از طریق قانونی پیگیری شود نه اینه سرخود شن و ماسه گران شود.

وی ادامه داد: آخرین نرخ مصوب مربوط به اردیبهشت سال ۹۹ است اما برخی اقدام به افزایش قیمت کردند طی سال گذشته پرونده های افزایش قیمت تشکیل شده است.

ساخت و ساز در کرمان متوقف شده است
محمد احسانی یکی از انبوه سازان در کرمان است که در گفتگو با بازار اظهار کرد: در سال جاری با وجود ممنوعیت افزایش قیمت اما این افزایش نرخ ها با روشهای مختلف توجیه و قانونی می شود در ابتدای سال نیز اول سیمان را نایاب کردند و همین که گران شد کارخانه ها سیمان را راهی بازار کردند.

این رویه در خصوص سایر اقلام مورد نیاز برای ساخت و ساز روی داده است، در سال ۹۹ نیز تورم و افزایش قیمت بسیار زیاد بود و موجب رکود در تولید مسکن شد

وی افزود: این رویه در خصوص سایر اقلام مورد نیاز برای ساخت و ساز روی داده است، در سال ۹۹ نیز تورم و افزایش قیمت بسیار زیاد بود و موجب رکود در تولید مسکن شد ضمن اینکه در کنار کاهش عرضه در بازار مسکن، تورم و وجود کالای سرمایه در بازار مسکن موجب افزایش قیمت شده است.

وی ادامه داد: قیمت هر متر آپارتمان در کرمان به ۲۰ هزار تومان در مناطق متوسط شهر افزایش یافته و در مناطق مرغوب شد این قیمت به مراتب بیشتر است.

برای تکمیل خانه ام درمانده شده ام
کمال ایران پور شهروند کرمانی در گفتگو با بازار بیان کرد: بنده برای استحکام سازی خانه قدیمی خود اقدام به مقاوم سازی کردم ضمن اینکه بتوانم چند اتاق بالای خانه بسازم و پسرم را از اجاره نشینی نجات دهم.

هر تن شن در بهترین حالت ۶۰ هزار تومان است این شن و ماسه از کامیون داران خریداری می شود و من شهروند چگونه می توانم از کامیون دار شکایت کنم

وی ادامه داد: هر روز قیمت مصالح افزایش پیدا می کند طی روزهای اخیر شن و ماسه افزایش یافته است و هر تن شن در بهترین حالت ۶۰ هزار تومان است این شن و ماسه از کامیون داران خریداری می شود و من شهروند چگونه می توانم از کامیون دار شکایت کنم.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان باید با معدن داران برخورد کند چون کامیون داران می گویند این افزایش قیمت توسط معدنکاران انجام شده است.

افزایش قیمتها در بازار مسکن و ساخت و ساز در استان کرمان وضعیت مسکن را بغرنج کرده است و این روند به یکی از مشکلات جدی در استان تبدیل شده است.

دولت دوازدهم در حالی هیچ قدمی برای مسکن به خصوص برای اقشار کم دآامد برنداشته است که مشخص نیست آینده بازار مسکن در استان کرمان چگونه خواهد شد.

حالا مردم کرمان در انتظارند تا در دولت جدید در کنار تثبیت قیمت ها و بهبود وضعیت ساخت و ساز حمایت بیشتری از قشر مستضعف برای خانه دار شدن انجام شود.

در حال حاضر اگر به سطح شهر کرمان نگاهی کنید هزاران پروژه انبوه سازی را مشاهده می کنید که راکد رها شده اند و مردم توان تکمیل پروژه ها را ندارند.

همین وضعیت در شهرستانهای مختلف استان کرمان نیز وجود دارد و با توجه زلزله خیز بودن کرمان و قدیمی بودن بسیار از سازه ها می توان مخاطره انگیز باشد.

کد خبر: ۹۶٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha