۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
برداشت غیرمجاز از معدن طلای اندریان
استاندار آذربایجان شرقی خبرداد؛

برداشت غیرمجاز از معدن طلای اندریان

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از برداشت غیرمجاز از معدن طلای اندریان خبرداد، گفت: باید برخورد کاملی با قاچاقچیان مواد معدنی در این منطقه صورت گیرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در جلسه مشترک شورای معدن کشور و شورای معدن آذربایجان شرقی که در محل استانداری و با  دستور بررسی آخرین وضعیت فعالیت معدن اندریان برگزار شد، گفت: توسعه بهره برداری از معادن استان، همواره یکی از مهم ترین اولویت های اصلی ماست.

وی ادامه داد: رعایت مسائل زیست محیطی و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز نیز از دیگر اولویت هایی است که نیازمند عزم جدی و هم افزایی بین دستگاهی است.

وی با انتقاد از بهره بردار فعلی معدن طلای اندریان در بی توجهی به برخی موضوعات حفاظتی عنوان کرد: اقدامات خوبی در این معدن انجام شده ولی مصوبات جلسات پیشین، آن چنان که باید و شاید اجرا نشده و انتظارات ما را برآورده نکرده است.

استاندار آذربایجان شرقی خواستار توجه بهره بردار، نیروی انتظامی و سایر دستگاه های نظامی و امنیتی برای جلوگیری از حفر و برداشت های غیرمجاز از معدن طلای اندریان شد و ادامه داد: تاراج انفال و منافع عمومی در روز روشن، مایه خسران کشور و وهن ما مسئولان است.

پورمحمدی ادامه داد: ترویج وضعیت فعلی در اندریان، باعث برداشت و قاچاق بیشتر شده و افزایش ناهنجاری های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

 پورمحمدی همچنین در بخشی از سخنان خود با انتقاد از تعامل ضعیف بهره بردار خارجی معدن اندریان با مدیریت استان گفت: این شرکت باید برای سهولت در کارها و تعامل آسان با دستگاه های مسئول، از نیروهای بومی، متخصص و متعهد استان به عنوان مدیر و یا مدیرعامل معدن طلای اندریان انتخاب کند.

 وی همچنین خواستار تقویت و تجهیز تیم های حفاظت از محدوده معدن اندریان برای مقابله با برداشت های غیرمجاز شد و افزود: شرکت حفاظت و حراست از معدن باید تعهد دهد که با برداشت های غیرمجاز در اندریان برخورد می کند وگرنه ما تصمیم دیگری در استان می گیریم.

 وی همچنین در بخشی از سخنان خود گفت: مشارکت اجتماعی و تلاش برای توسعه بیشتر در روستاهای محدوده تمامی معادن استان نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر: ۹۶٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha