۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
واکنش مثبت سهامداران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری
مدیر عامل کارگزاری ارگ عنوان کرد

واکنش مثبت سهامداران به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری

صحبت های رییس جمهور منتخب و حمایت های وی از سهامداران در بورس اصلی ترین دلیل بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی و ورود دوباره سرمایه های مردم به این بازار محسوب می شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، «محسن عباسلو»، مدیر عامل کارگزاری ارگ هومن به روند معاملات بورس در فصل بهار اشاره کرد و گفت: اکنون و در وضعیت فعلی کشور هر فردی که بر مسند ریاست جمهوری قرار بگیرد می تواند عملکرد معقولی را از خود در حوزه بازار سرمایه داشته باشد.

مدیر عامل کارگزاری ارگ هومن تاکید کرد: اکنون سهامداران نسبت به صحبت هایی که از سوی رییس جمهور منتخب در حوزه بازار سرمایه صورت گرفته است نگاه مثبت دارند و به محض روشن شدن نتیجه انتخابات میزان اعتماد سهامداران به بورس و حجم معاملات در بازار افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه صحبت های رییس جمهور منتخب و حمایت های وی از سهامداران در بورس اصلی ترین دلیل بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی و ورود دوباره سرمایه های مردم به این بازار محسوب می شود، تاکید کرد: نگاه سهامداران به فرد منتخب در ریاست جمهوری به قدری مثبت است که اکنون سرمایه ها در حال خروج از صندوق های سرمایه گذاری با در آمد ثابت و ورود دوباره آنها به بازار سهام است.

قانون مالیات برعایدی سرمایه، عاملی برای رشد دوباره معاملات بورس
وی در ادامه گفتگو موضوع مالیات برعایدی سرمایه را دیگر عامل تاثیرگذار بر بازگشت شاخص بورس بر مدار صعودی دانست و گفت: وجود شفافیت در معاملات بورس و معافیت آن از مالیات توانسته است توجه بیشتر سرمایه گذاران را به این بازار جلب کند.

مدیر عامل کارگزاری ارگ هومن با اشاره به اینکه اکنون قیمت عمده سهام حاضر در بورس  بعد از نوسان و اصلاح شدیدی که تجربه کردند برای سرمایه گذاری بسیار جذاب شده اند، افزود: اکنون بازار سرمایه با ریسک قابل توجهی همراه نیست و ریسک آن نسبت به سایر بازارها مانند ارز، طلا، مسکن و خوردو در کف قرار دارد.

عباسلو تاکید کرد: اکنون بازار در بهترین موقعیت برای سرمایه گذاری قرار دارد اما مهمترین مشکل فعلی این بازار، اعتماد سرمایه گذاران است که اگر بتوان آن را دوباره به این بازار بازگرداند شاهد معاملاتی پر رونق در این بازار خواهیم بود.

این فعال بازار سرمایه با اشاره به اینکه سهامداران نباید اکنون تحت تاثیر روند صعودی بازار سرمایه تصمیمات عجولانه بگیرند و با ورود سرمایه های خود بدون آشنایی از این بازار باعث ایجاد معاملات هیجانی در بورس شوند، گفت: بهتر است اگر سرمایه گذاران آشنایی چندانی نسبت به روند بازار سرمایه ندارند، اجازه دهند سرمایه هایشان در همان صندوق باقی بماند تا تحت تاثیر نوسان های ایجاد شده دچار ضرر و زیان های سنگین در این بازار مانند سال گذشته نشوند.

اقبال سهامداران به بورس با افزایش سرمایه
مدیر عامل کارگزاری ارگ هومن به افزایش سرمایه از محل تجدید بر ارزیابی دارایی ها و تاثیر آن بر بازار اشاره کرد و گفت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها دارای جنبه روانی مثبت در معاملات بورس است و باعث اقبال سهامداران به آن سهم مدنظر به دلیل کاهش قیمت ایجاد شده می شود.

وی با بیان اینکه ایجاد کاهش قیمت سهم در بازار را نکته مثبت افزایش سرمایه از محل تجدید به ارزیابی دارایی عنوان کرد و اظهار داشت: معمولا سهامدارن به سراغ سرمایه گذاری در سهامی که قیمت آن بالا است، نمی روند و بیشتر به دنبال سرمایه گذاری در سهامی هستند که قیمت آن ها پایین است؛ بنابراین افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را می توان از این منظر مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر: ۹۶٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha