۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
ثبت دمای ۵۰ درجه در شهرهای جنوبی ایلام/ مصرف برق افزایش یافت
بازار گزارش می‌دهد؛

ثبت دمای ۵۰ درجه در شهرهای جنوبی ایلام/ مصرف برق افزایش یافت

ایلام- گرمای بیش از حد هوا در استان ایلام طی چند روز گذشته باعث شده دمای هوا در بعضی از شهرهای جنوبی استان از ۵۰ درجه هم بگذرد، مسئله ای که باعث افزایش مصرف برق در این استان شده است.

بازار؛ گروه استان ها: فصل تابستان فرا رسیده و گرما با گام های داغ خود همه شهرهای استان ایلام را فراگرفته است، در این بین صرفه جویی در مصرف برق بیش از پیش اهمیت دارد.

افزایش دمای هوا در فصل تابستان و ثبت دمای ۵۰ درجه ای در  شهرهای دهلران و مهران در جنوب استان ضرورت مدیریت مصرف آب و برق را افزایش داده است.

دستگاه های اجرایی استان در حالت آماده باش
مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار از آماده باش دستگاه های اجرایی خبر داد و گفت: طبق اعلام هواشناسی موج گرما که از روزهای گذشته آغاز شده همچنان در استان ادامه دارد.

آیت قیصربیگی عنوان کرد: بر همین اساس دستگاه های اداری که سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق را کاهش داد که همکاری ادارات را می طلبد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری ایلام افزود: بر اساس گزارش هواشناسی در مناطق گرمسیری استان، ثبت دمای هوا تا ۵۰ درجه و بیشتر از آن و در مناطق شمالی استان دمای ۴۰ درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

قیصربیگی افزود: بر این اساس اعلام هواشناسی استان، ماندگاری توده هوای گرم تا بعدازظهر شنبه دوازدهم تیرماه وجود دارد.

ثبت دمای ۵۰ درجه در شهرهای جنوبی ایلام/ مصرف برق افزایش یافت

وی افزود: بر همین اساس تیم بازرسی از ادارات استان برای کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق  تشکیل شده و با اداراتی که کاهش این الگوی مصرف را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: مطابق مصوبه هیئت وزیران در شهرستان های حوزه غیرگرمسیری استان استفاده از کولرهای گازی در ادارات به طور کامل ممنوع است، در اداراتی که در حوزه جنوب استان در مناطق گرمسیر هستند نیز دمای کولر گازی باید بر روی درجه ۲۶ باشد.

قیصربیگی تصریح کرد: همچنین کاهش روشنایی سطح ادارات و اتاق ها به اندازه ۵۰ درصد باشد.

افزایش مصرف برق در استان ایلام
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با افزایش دمای هوا در فصل تابستان مصرف برق نیز افزایش یافته که اگر مدیریت نشود خاموشی ها اعمال می شود.

هادی شیرخانی افزود: خواهش ما از شهروندان این است که از ساعات ۱۲ تا ۱۸ و ۲۱ تا ۲۳ از وسایل پرمصرف اکیدا خودداری کنند و حتما دمای کولرهای گازی را بر روی عدد ۲۴ که دمای آسایش است تنظیم کنند. 

ثبت دمای ۵۰ درجه در شهرهای جنوبی ایلام/ مصرف برق افزایش یافت

وی گفت: در این فصل از سال مصرف برق در استان با استفاده از وسایل سرمایشی افزایش یافته است.

شیرخانی بیان داشت: با توجه به گرمای هوا و افزایش مصرف به نظر می رسد نه تنها ادارات، بلکه همه موظف هستیم برای جلوگیری از قطعی برق در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

ساعت کاری ادارات ایلام از شنبه تغییر می کند
معاون توسعه منابع انسانی استاندار ایلام نیز گفت: به دلیل گرمای هوا، ساعت کاری ادارات ایلام از شنبه تغییر می کند.

معروف بسطامی اظهار کرد:  تغییر قابل ملاحظه دمای هوا و کاهش نزولات آسمانی در استان ایلام  موجب افزایش ۲۲ درصدی مصرف برق از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

وی گفت: این در شرایطی است که کم بارشی نیز موجب کاهش ۳۴ درصدی حجم آب مخازن نیروگاه های برق آبی و کاهش ظرفیت تولیدی نیروگاه ها شده است.

بسطامی بیان کرد: لذا به منظور صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف و تامین برق منازل مسکونی و مراکز تجاری، صنعتی و تولیدی و نیز مدیریت بهینه انرژی، ضمن رعایت ساعت کاری در شرایط کرونا، ساعت کار ادارات و دستگاه‌های دولتی شهرداری ها و سایر موسسات عمومی غیر دولتی تمامی شهرستان های استان، از شنبه ۱۲ تیرماه، لغایت ۳۱ تیرماه، از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۳:۳۰ اعلام می شود.

وی افزود: رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف انرژی مورد تاکید است.

گرمای هوا این روزها در بیشتر مناطق استان ایلام به گونه ای است که در بیشتر ساعات روز به هیچ وجه امکان بیرون رفتن از خانه وجود ندارد، طبق اعلام هواشناسی استان موج گرما نسبت به اوایل هفته در استان تقویت شده و دمای هوا در نقاط مختلف استان افزایش می یابد.

کد خبر: ۹۶٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha