۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
پرداخت ۳۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به ۲۰۰ بنگاه
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد

پرداخت ۳۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به ۲۰۰ بنگاه

رئیس کل سازمان توسعه تجارت گفت: از مجموع ۴ هزار میلیارد تومان منابع مندرج در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی، ۳۳۰۰میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی به ۲۰۰ بنگاه صادراتی پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، حمید زادبوم، معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در سی و ششمین جلسه کمیته اقدام ارزی گفت: بر اساس آخرین اطلاعات و آمار موجود از مجموع ۴ هزار میلیارد تومان منابع مندرج در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی سال ۱۳۹۹ که شامل ۲ هزار میلیارد تومان منابع صندوق توسعه ملی و ۲ هزار میلیارد تومان منابع نظام بانکی است، ۳۳۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی و با نرخ‌های ترجیحی به ۲۰۰ بنگاه صادراتی پرداخت شده است.   

زادبوم با بیان این خبر اظهار داشت: پرونده ۱۳۷مجموعه صادراتی که اهلیت صادراتی آنها توسط سازمان توسعه تجارت ایران احراز شده و تعهدات ارزی خود را بر اساس دستورالعمل‌های موجود ایفا کرده‌اند، در بانک‌های عامل در دست بررسی بوده که در صورت احراز اهلیت اعتباری ایشان، بانک‌های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات اقدام خواهند کرد.  

وی ادامه داد: تعداد ۵۵ متقاضی به علت عدم ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات و یا نداشتن عملکرد صادراتی حائز شرایط دریافت تسهیلات نبوده و ۵۰ بنگاه صادراتی نیز به دلیل عدم احراز اهلیت اعتباری توسط بانک‌های عامل موفق به دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی نشده‌اند. همچنین ۷۵متقاضی در حال تکمیل اطلاعات خود در سامانه بهین‌یاب هستند.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در پایان گفت: فرایند ارائه درخواست دریافت تسهیلات سرمایه در گردش صادراتی با نرخ‌های ترجیحی و از منابع صندوق توسعه ملی کاملا الکترونیکی و برخط بوده و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه بهین‌یاب نسبت به ثبت تقاضای خود اقدام کنند.
 

کد خبر: ۹۶٬۶۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha