۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۹
روزانه ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید و صادر می‌شود
مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی:

روزانه ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید و صادر می‌شود

بوشهر- رفیعی مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی گفت: روزانه ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید و صادر می‌شود.

سهیل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار به جایگاه فاز ۱۹ پارس جنوبی در منطقه ویژه پارس اشاره کرد و اظهار داشت: فاز ۱۹ پارس جنوبی از فازهای مهم در میدان مشترک گازی پارس جنوبی است که تولیدات ارزشمندی دارد و موجبات رونق تولید در این مجموعه شده است.

وی در ارتباط با تاسیسات دریایی فاز ۱۹ و پالایشگاه دهم مجتمع گازی ابراز داشت: تاسیسات دریایی فاز ۱۹ پارس جنوبی شامل چهار سکوی دریایی و مجموعا ۲۱ حلقه چاه در فاصله ۱۱۰ کیلومتری ساحل کنگان است و دو رشته خط لوله ۳۲ اینچ دریایی انتقال گاز به طول تقریبی هر خط ۱۱۰ کیلومتر نیز از دیگر تاسیسات مهم دریایی آن به شمار می‌رود.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گازی پارس جنوبی خاطر نشان کرد: دو خط لوله ۴ اینچ دریایی به منظور انتقال محلول منو اتیلن گلایکول به طول تقریبی هر خط ۱۱۰ کیلومتر و همچنین یک خط لوله ۳۶ اینچ دریایی ترمینال میعانات گازی به طول تقریبی ۶ کیلومتر و دو خط لوله ۱۸ اینچ دریایی کِلد بین سکوهای اقماری و اصلی به طول کلی تقریبی ۱۵ کیلومتر نیز دیگر بخش‌های تاسیسات دریایی فاز ۱۹ را تشکیل می‌دهند.

رفیعی با بیان اینکه روزانه ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۹ پارس جنوبی تولید و صادر می‌شود گفت: علاوه بر تولید روزانه گاز، شاهد تولید ۷۷ هزار بشکه میعانات گازی روزانه در فاز ۱۹ هستیم و در یکسال اخیر بالغ بر ۱۸ میلیون بشکه میعانات گازی در پالایشگاه دهم مجتمع گازی تولید و صادر شده است.

وی از تولید بیش از ۳۸۰ هزار تن اتان در پالایشگاه دهم پارس جنوبی خبر داد و افزود: در یکسال اخیر ۳۸۰ هزار تن اتان و ۴۵۰ هزار تن پروپان و ۳۲۰ هزار تن بوتان در فاز ۱۹ تولید شده که ارزآوری بسیار خوبی داشته‌اند.

رفیعی اضافه کرد: همچنین در یکسال اخیر بیش از ۲۳۰ هزار تن ال پی جی و ۸۸ هزار تن گوگرد نیز در پالایشگاه دهم پارس جنوبی تولید و ارسال شده است.

کد خبر: ۹۶٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha