اولین پرچمدار وبکم های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد
«بازار» گزارش می دهد

اولین پرچمدار وبکم های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد

در هفته جاری کمپانی «DELL » از اولین وبکم هوشمند خود رونمایی کرد؛ این محصول «UltraSharp» نام دارد که کاملا مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و از قابلیت ضبط ویدیو با کیفت 4K برخوردار است.

  سیران خانعلی زاده؛ بازار: یکی از مشکلات عمده بسیاری از لپ تاپ ها، عدم کیفیت مناسب بخش وب کم  است که از اهمیت بسیار زیادی نیز برخوردار میباشد؛ در پاره ای از اوقات یافتن لپ تاپی که از تمامی جهات مورد قبول یک کاربر ایده آل باشد مشکل و چالش برانگیز خواهد بود؛ گاهی اوقات کیفیت تصویر بسیار بالاست اما کیفیت صدا چنگی به دل نمی زند و همین امر تفکیک سازی بخش وب کم از بدنه لپ تاپ یک گزینه منطقی است.

کمپانی دل که سال پر از  موفقیتی را تا به اکنون پشت سر نهاده است بازار هفته جاری را با یک وب کم فوق هوشمند شوکه ساخت؛ این وب کم مبتنی بر هوش مصنوعی است و خود به تنهایی یک  ابزار مستقل برای ضبط و ثبت تمامی رویدادهای ویدیویی است. این وسیله هوشمند  UltraSharp  نام دارد و پرچمدار اولین وب کم های هوشمند کمپانی «دل» می باشد که دارای قابلیت ضبط ی وقفه تمامی اتفاقات ویدیویی با کیفت فوق العاده ۴K است که در نوع خود بی نظیر است.

اولین پرچمدار وبکم های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد

طراحی این وب کم استوانه ای از جنس آلومینیوم gunmetal است که هم به روش پایدار قابل استفاده است هم دارای ساختار مگنتی قابل نصب بر روی قسمت بالای مانیتور می باشد؛ انعطاف پذیری این وسیله بسیار بالاست به گونه ای که بنا به میدان دید مد نظر تنظیم می شود. دوربین لنز در داخل یک دیسک فلزی قرار گرفته است که به عنوان یک پوشش حریم خصوصی عمل می کند.  
وب کم UltraSharp می تواند ویدیو ۴K (۳، ۸۴۰ با وضوح ۲، ۱۶۰) در ۲۴ یا ۳۰ فریم در ثانیه، و یا ۱۰۸۰p یا ۷۲۰p ویدیو در ۲۴، ۳۰، یا ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند. به طور بکلی، لنز  این وب کم دارای میدان دید ۹۰ درجه ای است، اما می تواند تا ۶۵ یا ۷۸ درجه  نیز تنظیم شود. دوربین  دارای ویژگی های خودکار تمرکز، ویژگی خودکار ایجاد تعادل سفید و قابلیت ردیابی چهره در قاب خودکار است که می تواند صورت کاربر را دنبال و زوم دیجیتالی آن را در قاب متمرکز نگه دارد؛ در واقع هوش مصنوعی این وبکم نیز قادر به نگهداری تصویر در وسط فریم بوده و سوژه را در مرکز تصویر نشان می دهد. این قابلیت هم اکنون در بسیاری از محصولات از جمله آیپد پرو جدید اپل نیز وجود دارد.  

اولین پرچمدار وبکم های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد

برخلاف سایر وب کم های عرضه شده به بازار این وب کم دارای میکروفن همراه نبوده و کاربران می بایست از گزینه های خود کامپیوتر و یا قطعه میکروفن و هدست خارجی استفاده کنند. البته کمپانی دل این مورد را نتنها نقص نمی داند بلکه معتقد است میکروفن و هدست های تعبیه شده در سایر وب کم ها از کیفت میان رده ای برخوردار بوده و در این صورت ما به کاربران خود توصیه می کنیم که از گزینه های با کیفت مجزا از  وب کم استفاده نمایند.

یک نرم افزار مدیریتی جانبی، این وب کم را همراهی می کند که امکان به روز رسانی همیشگی را برای افزایش کیفت رزلوشن، افزایش کیفیت میزان فریم، تنظیمات  سوئیچ تمرکز خودکار و همچنین حالت ایجاد تعادل در رنگ سفید بین تنظیمات دستی و تنظیمات اسلایدر  و ارتقاء هوش مصنوعی برای ایجاد تمرکز مداوم بر روی صورت،  را ایجاد می کند.  

اولین پرچمدار وبکم های مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی شد

همچنین، در این وبکم از سنسور ۸.۳ مگا پیکسلی شرکت سونی استفاده شده است که بر اساس اعلام قبلی خود کمپانی دل از نوع سنسورهای مورد استفاده در دوربین های مدار بسته بوده و قادر است در نور ضعیف نیز تصاویر با کیفیت عرضه کند. قیمت اولیه این وب کم هوشمند 200 دلار می باشد و در انتهای ماه جاری در تمامی بازارهای جهانی توزیع خواهد شد.

کد خبر: ۹۶٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha