۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
صادرات ۱۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی از بندر دیر
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خبر داد:

صادرات ۱۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی از بندر دیر

بوشهر- حسینی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از صادرات ۱۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی از بندر دیر خبر داد.

سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت از صادرات و تسهیل شرایط برای صادرکنندگان و تولیدکنندگان استان مورد توجه و تاکید مسئولان استان قرار دارد و امیدوارم امسال نیز شاهد رضایتمندی صادرکنندگان باشیم.

وی افزود: حجم و ارزش صادرات غیر نفتی از استان بوشهر نسبت به سال گذشته رشد محسوسی داشته و در سه ماهه نخست امسال نیز شاهد رشد ۷۷ درصدی صادرات غیر نفتی کالاها از گمرکات استان بوشهر به کشورهای هدف هستیم.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: تسهیل شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی موجبات رشد صادرات این محصولات و افزایش ارزآوری شده که به ویژه در زمینه صادرات گوجه‌فرنگی از شهرستان دیر به کشورهای هدف شاهد رشد محسوسی هستیم.

حسینی از صادرات ۱۵ میلیون دلار محصولات کشاورزی از بندر دیر خبر داد و خاطر نشان کرد: این میزان صادرات از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه محقق شده و بیش از ۵۳ هزار تن محصولات کشاورزی از بندر دیر به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی بیان کرد: افزایش اشتغال و ارزآوری و بهبود وضعیت معیشت خانواده‌ها از مهم‌ترین نتایج افزایش صادرات بوده و به فضل خدا در سال جاری این روند تداوم خواهد داشت.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: در سه ماه نخست امسال، صادرات کانتینری در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۳ درصد رشد داشته است.

حسینی اضافه کرد: این میزان افزایش صادرات در حالی صورت گرفته که شاهد گسترش ویروس کرونا و همچنین مشکلات تحریمی بوده‌ایم و امیدواریم با بهبود وضعیت کرونا و رفع تحریم‌ها، صادرات کالاها افزایش بیشتری نیز داشته باشد.

کد خبر: ۹۶٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha