۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کشور از تورم شدید رنج می‌برد/ بدهی ارزی ۲۷ میلیارد دلاری
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کشور از تورم شدید رنج می‌برد/ بدهی ارزی ۲۷ میلیارد دلاری

رشت- جلالی‌فر، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه، اقتصاد مقاومتی را تنها راه نجات اقتصاد کشور دانست و گفت: ایران از توم شدید رنج می‌برد.

سید جلیل جلالی‌فر در گفتگو با خبرنگار بازار، ایران را دچار تورم شدید خواند و اظهار کرد: اگر مدیریت اقتصادی کشور در دولت سیزدهم نیز به همین روند باشد تورم بیشتر شده و در همان ابتدا کشور با مشکل شدیدی مواجه می شود.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی راهکار مناسب برای مهار تورم است، تصریح کرد: اجرای دقیق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات اقتصاد کشور است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه، بی تدبیری دولت را موجب فراهم آوردن شرایط بی اعتمادی در کشور دانست و گفت: هزینه های زیادی صرف انجام کارهای بیهوده می شود در حالی که می توان با تسهیل صادرات موجب تقویت اشتغال و تولید در کشور را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه در واردات نیاز به مواد اولیه داریم، افزود: ثبت سفارش دست دزدها را باز می کند و مواد اولیه به دست کارخانه دار نمی رسد و تولید می خوابد و زیان اقتصادی و تورم به بار می آورد.

جلالی فر، وجود سیستم ثبت سفارش، ستاد تنظیم بازار و کارت های بازرگانی را موجب تحمیل هزینه های زیاد و بدون بازدارندگی به دولت عنوان کرد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک ایران و روسیه خاطرنشان کرد: اگر محصولی وارد شود مشابه آن داخل کشور تولید می شود و چنان تعرفه ای لحاظ می کنند که در داخل بازار خریدار ندارد و یا چند برابر قیمت به فروش می رسد.

وی با اشاره به اینکه نباید اقتصاد کشور برای عده ای مصرف کننده خاص به چالش کشیده شود، متذکر شد: برای کنترل واردات، تعرفه و عوارض باید بالا باشد.

جلالی فر، کارت های بازرگانی را برای فرار از مالیات خواند و بیان کرد: از ۲۷ میلیارد دلار بدهکاران ارز حاصل از صادرات، ۲۰ میلیارد دلار غیر قابل وصول است و اگر این مبلغ وارد چرخه تولید می شد دولت می توانست به منابع خوبی دست یابد بنابراین به نفع اقتصاد کشور است که کارت های بازرگانی حذف شوند.

کد خبر: ۹۶٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha