۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
آسمان آبی با e-Actros تمام برقی دایملر
آلایندگی کامیون‌های آینده صفر می‌شود

آسمان آبی با e-Actros تمام برقی دایملر

سری اولیه تولید e-Actros با صفر رساندن انتشار آلایندگی در بیش از ۱۲ کشور دنیا در دسترس خواهد بود.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت تولیدکننده خودروهای کار و تجاری دایملر قصد دارد سری اولیه e-Actros تمام برقی خود را در دسترس تمام کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، هلند، بلژیک، بریتانیا، دانمارک، نروژ و سوئد قرار دهد.

برای به صفر رساندن میزان انتشار آلایندگی، شرکت دایملر، نمونه‌هایی از کامیون‌های الکتریکی را برای مناطق شهری در سال ۲۰۱۶ ارائه داد تا سال ۲۰۱۸، تولیدکنندگان بتوانند آزمایشات عملی ۱۰ نمونه اولیه e-Actros را با همکاری مشتریان اروپا انجام دهند.

اکنون شرکت دایملر اعلام کرده که با بهبود در برد، قدرت رانندگی و ویژگی های ایمنی که کامیون‌ها برای ارائه به بازار اروپا آماده هستند. بر این اساس قرار است سری اولیه تولید e-Actros در ۱۲ کشور آلمان، اتریش، سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، هلند، بلژیک، بریتانیا، دانمارک، نروژ و سوئد در دسترس باشند.

هرچند بازار هدف تولیدات جدید دایملر کوچک نیست اما هدف گذاری این کامیون‌سازی برای تولید فقط به این کشورها محدود نمی‌شود و بر اساس اعلام مقامات دایملر در بیانیه مطبوعاتی بازارهای بعدی نیز دنبال خواهند شد.

آسمان آبی با e-Actros تمام برقی دایملر

در قلب فناوری  e-Actros واحد درایو با دو موتور الکتریکی یکپارچه به همراه یک گیربکس دو سرعته قرار دارد. بسته به نسخه، e-Actros انرژی خود را از سه یا چهار بسته باتری که ظرفیت هر یک در حدود ۱۰۵ کیلووات ساعت است، می گیرد.

به لطف حداکثر ظرفیت ۴۲۰ کیلووات ساعت، برد این کامیون‌ها تا ۴۰۰ کیلومتر واقع بینانه است و باتری‌ها می توانند تا ۱۶۰ کیلووات شارژ شوند. در صورت اتصال به ایستگاه شارژ ۴۰۰ آمپر DC، سه بسته باتری برای شارژ از ۲۰ تا ۸۰ درصد کمی بیشتر از یک ساعت زمان نیاز دارند.

شرکت دایملر به منظور کمک به شرکت های حمل و نقل محصولات مشاور و خدمات برای مشتری را به صورت گام به گام در هنگام حرکت را در یک سیستم جامع گنجانده است.

 گفتنی است از پاییز ۲۰۲۱ سری e-Actros  در بزرگترین کارخانه مونتاژ کامیون های مرسدس بنز در وورت آم راین، آلمان تولید می شود. در ماه های اخیر مقدمات فشرده ای برای فرآیندهای تولید جدید در آنجا انجام شده است. این مقدمات نیز شامل ساخت یک خط مونتاژ جدید می شود.

کد خبر: ۹۶٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha