۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
طرح توسعه انتقال و صادرات اسید سولفوریک هرمزگان به بهره‌برداری رسید
با دستور رئیس جمهور؛

طرح توسعه انتقال و صادرات اسید سولفوریک هرمزگان به بهره‌برداری رسید

بندرعباس- طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک هرمزگان با ظرفیت تولید مجموعا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش بازار، طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک هرمزگان با هدف انتقال اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد در استان کرمان به بندرعباس و صادرات آن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به بهره برداری رسید.

در این طرح صادرات از طریق ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه، ساخت بیش از ۵ و نیم کیلومتر خطوط جدید ریلی در سایت بندرعباس و سرچشمه، تأمین۲۰۰ دستگاه ایزوتانک برای حمل اسید سولفوریک با ظرفیت حمل۳۰ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی اجرا شده است.

برای زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و انتقال اسید به اسکله صادراتی هشت مخزن به ظرفیت ۱۱۲هزار تن ساخته شده است. طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری افتتاح شد.

با بهره برداری از این طرح امکان صادرات سالانه یک میلیون تن اسید سولفوریک به بازارهای بین المللی فراهم شد. با اجرای این طرح برای۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

کد خبر: ۹۶٬۵۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha