۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
 کاهش وابستگی خارجی صنعت خودروسازی‌ به ۱.۵ میلیارد دلار
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه عنوان کرد

کاهش وابستگی خارجی صنعت خودروسازی‌ به ۱.۵ میلیارد دلار

نجفی منش اعلام کرد: با تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان، وابستگی چهار میلیارد دلاری صنعت خودروسازی‌ به خارج امروز به ۱.۵ میلیارد دلار کاهش یافته و عمق داخلی‌سازی‌ها افزایش یافته است.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور گفت: با تلاش خودروسازان و قطعه‌سازان، وابستگی چهار میلیارد دلاری صنعت خودروسازی‌ امروز به ۱,۵ میلیارد دلار کاهش یافته و عمق داخلی‌سازی‌ها افزایش یافته است.

وی با اشاره به تلاش خودروسازان برای افزایش کیفی تولیدات تصریح‌کرد: امسال افزایش تولید نسبت به سال گذشته محقق خواهد شد و خودروسازان، تنوع در تولید و ارائه محصولات جدید را در برنامه دارند.

نجفی منش افزود: آرزوی ما این است که ای کاش وابستگی چهار میلیارد دلاری صنعت خودروسازی‌ به خارج امروز به ۱,۵ میلیارد دلار کاهش یافته به بیش از۱۰۰ میلیارد می رسید ما هم می توانیم با داشتن امکانات اولیه در تولید به خودکفایی برسیم همچنان که در صنایع لوازم خانگی خوب عمل کرده ایم و باید فرهنگ واخوردگی و خود باختگی را فراموش کنیم و به این باور باید برسیم که از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

نجفی منش ضمن انتقاد از دخالت های دولت در قیمت گذاری و مدیریت در این صنعت گفت: ما دو خواسته مهم از دولت داریم اول اینکه مدیریت این صنعت را به بخش خصوصی واگذار کند و دیگر عدم دخالت در قیمت گذاری و اجازه دهد تا کارخانجات تولیدی و خودروسازان قیمت واقعی را مشخص تا در بازار هم در کیفیت و کیمیت رقابت سالم داشته باشند.

نجفی منش با اشاره به مشکلات قطعه سازان افزود: با توجه به تحریم ها قبلا برای خرید هر وسیله وارداتی خارج از کشور اول پولش را واریز می شود و بعد از چند ماه جنس درخواست شده به دست شان می رسید اما در داخل اول جنس تولید شده را دریافت و سپس بعد از چند ماه پولش را می دهند.

محمدرضا نجفی منش رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو کشور در پایان با تاکید بر فرهنگ عادت به مصرف از تولیدات داخلی خاطر نشان کرد: باید فضای نقد و مصرف را برای مردم با رسانه ای کردن ان اطلاع رسانی شود و اگر ایرادی هم ار تولید دیدند کمک کنند تا رفع شود و از این فرهنگی که بدون زحمت به سادگی پول به دست اوریم خارج شویم و به نقد انهم نقد سازنده ورود کنیم.

کد خبر: ۹۶٬۵۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha