۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
نخستین میز شینه تمام اتوماتیک CNC تولید داخل در قم رونمایی شد
طی مراسمی؛

نخستین میز شینه تمام اتوماتیک CNC تولید داخل در قم رونمایی شد

قم - نخستین میز شینه تمام اتوماتیک CNC داخلی که توسط یکی از شرکت‌های دانش بنیان قم تولید شده طی مراسمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار بازار، مراسم رونمایی از نخستین نمونه داخلی ماشین تمام اتوماتیک و پیشرفته برش شینه مسی HBC-CP.CNC امروز چهارشنبه با حضور رئیس و معاونان مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، رئیس پارک علم و فناوری قم و جمعی از صنعتگران و مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرک صنعتی شکوهیه قم برگزار شد.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی در این مراسم با بیان اینکه وظیفه این صندوق حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: برای رسیدن به این هدف از همه ظرفیت‌ها همچون تسهیلات بانکی و صندوق‌های پژوهش و فناوری در استان‌ها استفاده می‌کنیم.

رضا قربانی از پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به شرکت‌های دانش‌بنیان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای تأسیس خبر داد و گفت:‌ ۱۰ هزار میلیارد تومان این مبلغ طی دو سال اخیر پرداخت شده و همچنین در این مدت ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان در سطح کشور قرار گرفته است.

وی پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان را مفید ارزیابی کرد و گفت: ۵ هزار میلیارد تومان از این تسهیلات توسط شبکه‌های بانکی و ۲ و نیم میلیارد تومان نیز توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری پارک‌های علم و فناوری پرداخت شده است.

معاون نوآوری و توسعه فناوری صندوق نوآوری و شکوفایی اصلاح پنل کسب و کار را مهمترین قسمت اکوسیستم فناوری کشور که در کشور در حال توحل و شکل‌گیری است دانست و گفت: برای تقویت این بخش نیاز به عزم ملی و تلاش مضاعف داریم.

وی از افزایش تنوع خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و تصریح کرد: همه این تلاش‌ها برای افزایش نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه اقتصاد و شکوفایی کشور است تا بتوانیم به خودکفایی در همه زمینه‌ها برسیم.

قربانی وجود ظرفیت‌های علمی متنوع در قم را یک فرصت دانست و گفت: باید از این طرفیت‌ها با توجه به نزدیکی قم به پایتخت بهره‌گیری بهتری صورت بگیرد.

ایجاد ۴۰۰ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این مراسم با بیان اینکه استارتاپ‌های کسب و کار و شرکت‌های دانش بنیان موفق به ایجاد ۴۰۰ هزار شغل در کشور شده‌اند، گفت: اقتصاد دانش‌بنیان ظرفیت عظیمی در جهش تولید و توسعه اقتصادی در زمان تحریم دارند که باید در قالب سند چشم‌اندار و تدوین سیاست‌های کلان بیشتر مورد توجه باشند.

اسماعیل قادری‌فر با اشاره به جذب نیروهای نخبه و توانمند در واحدهای صنعتی حمایت رهبر معظم انقلاب، افزود: برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از ۱۳۰ خدمت شامل توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و معافیت از سربازی درنظر گرفته شده است.

وی وجود گنجینه عظیم حوزه علمیه در قم را فرصتی برای شکوفایی شرکت‌های فعال در بخش علوم انسانی دانست و گفت: برای توصعه صنعتی قم باید زیرساخت‌های فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان در این شهر فراهم شود.

نخستین میز شینه تمام اتوماتیک CNC تولید داخل در قم رونمایی شد

وجود ۸۰۰ نخبه ملی در قم
رئیس پارک علم و فناوری قم نیز در این جلسه طی سخنانی با اشاره به اینکه بیش از ۹ سال از فعالیت این پارک در قم می‌گذرد، اعلام کرد: قم در سال ۹۳ رتبه ۱۷ کشور از نظر تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را داشت که با تلاش‌ و حمایت‌های صورت گرفته این رتبه در سال ۹۹ به با ۱۱ درجه ارتقا به ۶ رسیده است.

سید حسین اخوان علوی به استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه برای تولید محصولات نرم اشاره کرد و گفت: ۳۰۰ مخترع در قم اختراع خود را ثبت کرده‌اند و همچنین وجود ۸۰۰ نخبه ملی در قم ظرفیت بالایی برای این استان محسوب می‌شود.

وی از غفلت در معرفی ظرفیت‌های علمی قم خبر داد و تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت علمی در قم باید بستر مناسب فراهم شود که توسعه شرکت‌های فناور در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری قم در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح کارخانه نوآوری در این استان خبر داد و افزود: با امضای تفاهم‌نامه‌ای سه‌جانبه‌ و با حمایت دانشگاه ادیان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عملیات احداث این کارخانه آغاز شده و امیدواریم سریعتر به بهره‌برداری برسد.

تولید محصولی با دقت بالا در خم کاری
لازم به ذکر است میز هیدرولیک شینه به منظور انجام عملیات خم، برش و پانچ شینه‌های مسی بکار می‌رود و این محصول در مدل‌های گوناگون طراحی و تولید می‌شود که شامل میزهای شینه با سه ایستگاه کاری مجزا و به صورت سه و تک موتوره، میز شینه پرتابل و میز شینه CNC  است.

میزهای شینه سی ان سی دارای دقت بسیار بالا در عملیات خم کاری است و محاسبه میزان برگشت فنری از مزیت‌های این محصول می‌باشد. ضمن اینکه مرکزیاب لیزری در پانچر شینه موجب افزایش سرعت و عملکرد یافتن موقعیت سوراخ‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولید کننده این محصول با بیان اینکه این دستگاه فقط در سه کشور تولید می‌شود، گفت: ماشین آلات تولید شده در این شرکت استانداردهای جهانی را دارند و این دستگاه برای اولین بار در کشور طراحی و تولید شده است.

حسین شاهوردی افزود: دستگاه میز سبنه سی ان سی عملیات پانچ و برش شینه‌های مسی را با دقت بالایی و به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد و مجهز به کامپیوتر صنعتی است و می تواند شینه‌های با سایز ۱۵ در ۲۰۰ میلیمتر را با دقت بسیار برش و یا پانچ نماید و می‌تواند تا ۳۰ ضربه در دقیقه وارد کند.

کد خبر: ۹۶٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha