۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کشاورزی در کشور مظلوم است/ کارت بازرگانی اتاق اراک از نظر کیفیت با سایر اتاق‌ها متفاوت است
رئیس اتاق بازرگانی اراک:

کشاورزی در کشور مظلوم است/ کارت بازرگانی اتاق اراک از نظر کیفیت با سایر اتاق‌ها متفاوت است

اراک-- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک، گفت: کشاورزی این استان همانند سایر استان‌های کشور مظلوم واقع شده است و نیاز به توجه و حمایت ویژه دارد.

 به گزارش خبرنگار بازار، ناصر بیگی در حاشیه نشست تخصصی سراسری فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار در جمع خبرنگاران در اراک با اشاره به برخی از مشکلات بخش کشاورزی استان مرکزی و کشور اظهار کرد: کشاورزی استان مرکزی همانند سایر استان‌های کشور مظلوم واقع شده است، عزم و اتحاد ملی تنها راه رفع مشکلات این بخش است.

 وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت و یک و هشت دهم جمعیت کشور را در خود جا داده و این استان در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی خودکفا است و مازاد هم دارد.

بیگی افزود: اکنون یک هزار کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی اراک فعال بوده و با توجه به فعالیت شرکت‌های مادر تخصصی از جمله پتروشیمی، پالایشگاه، آلومینیوم اراک و هپکو در استان مرکزی کارت بازرگانی اتاق این شهرستان از نظر کیفیت با سایر اتاق‌ها متفاوت است.

وی ادامه داد: سه عضو از پنج عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی اراک از حوزه کشاورزی هستند و اکنون ۲۷ کارت عضویت در این اتاق وجود دارد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: وجود شرکت صنعتی کاوه ساوه با سه هزار هکتار وسعت و ۵۵ سال قدمت در استان مرکزی، شرکت آلومینیوم اراک و شهرستان محلات به عنوان قطب تولید گل زینتی در استان مرکزی از جمله شاخصه‌های اقتصادی این استان است.

بیگی افزود: اتاق بازرگانی اراک پیشگام در زمینه تعامل با بخش خصوصی و دولتی در سطح کشور پیشگام بوده و این اتاق با ۱۳۴ مصوبه رتبه دوم را در نیمه دوم سال گذشته به خود اختصاص داده‌ است
 موافقت فعالیت فراکسیون کشاورزی از اتاق بازرگانی ایران دریافت شد

محمدصادقی رئیس هیئت مدیره فراکسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی نیز در نشست تخصصی سراسری فراکسیون اتحاد برای توسعه پایداری در اراک، اظهار کرد: فراکسیون کشاورزی دو هفته گذشته موافقت فعالیت خود را از اتاق بازرگانی ایران دریافت کرد.

وی با بیان اینکه فراکسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایرات از بهمن ماه دوسال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تفرقه و قومیت گرایی نباید در بین استان ها وجود داشته باشد.
صادقی ادامه داد: فراکسیون کشاورزی اتاق بازرگانی برای پیشبرد اهداف و امور فعالان بخش کشاورزی فعالیت می کند.

وی دربخش دیگر سخنان خود، خاطرنشان کرد: در کمیسیون کشاورزی بیشتر به زعفران توجه می‌شود در صورتی که مشکل حوزه کشاورزی اکنون تنها رعفران نیست و سایر محصولات کشاورزی نیز می‌تواند سبب تولید ثروت و رونق اقتصادی شود.

کد خبر: ۹۶٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha