۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
ظرفیت اشتغال برای سه هزار نفر در سایت میگوی «گواتر» وجود دارد
فرماندار چابهار:

ظرفیت اشتغال برای سه هزار نفر در سایت میگوی «گواتر» وجود دارد

چابهار - فرماندار چابهار گفت: سایت پرورش میگوی «گواتر» این شهرستان می تواند برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

رحمدل بامری در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: سایت «گواتر» شهرستان چابهار با ۴ هزار هکتار وسعت بزرگترین سایت پرورش میگوی کشور است که می تواند در صورت احیا برای ۳ هزار نفر اشتغال ایجاد کند.

وی افزود: با بارندگی شدید اخیر این سایت به زیر آب رفته و گل و لای زیادی در سایت انباشته شده است که انشالله عملیات لایروبی به زودی انجام می شود.

فرماندار چابهار تصریح کرد: به طور متوسط در هر هکتار مزرعه پرورش میگو دو تا چهار نفر مشغول به کار می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۰ سایت در چابهار قابلیت پرورش میگو را دارند، گفت: از سرمایه گذاران دعوت می شود تا در این بخش نقش آفرینی کنند.

بامری با اشاره به اینکه در شرایط تحریم، صنعت پرورش میگو ۷۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است، افزود: پرورش میگو در آب های شور به عنوان یک صنعت پر سود و درآمد زا توانسته جای خود را در اقتصاد کشورهای صاحب نام باز کند و حتی می تواند در قالب کالای صادرات غیر نفتی جایگزین نفت شود. 

وی تصریح کرد: دست اندرکاران این حوزه با استفاده از نظر صاحب نظران این صنعت وهمچنین بهره گیری از فناوری های نوین در زمینه افزایش تولید آبزیان،صاحب برند مطرح هستند. 

فرماندار چابهار گفت: هم اکنون سایت پرورش میگوی گواتر نیازمند راه دسترسی مناسب و زهکشی کانال های آبرسان است تا بتواند احیا و به چرخه تولید بازگردد.

کد خبر: ۹٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha