۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
فعالیت ۴۰۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی
معاون سازمان صمت آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

فعالیت ۴۰۰ واحد معدنی در آذربایجان شرقی

تبریز- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های معدنی غنی در منطقه، از فعالیت ۴۰۰ واحد معدنی در استان خبر داد.

به گزارش بازار، مهرانگیز رحمانی اظهار داشت: به دلیل برخورداری استان ازعوامل زمین شناسی مساعد ، بسترهای مناسب ایجاد ذخایر معدنی در منطقه فراهم شده است و دربخش کانی های فلزی اعم از طلا، مس، مولیبدن، آهن و منگنز و کانی‌های غیرفلزی با اهمیت نظیر سنگ های تزیینی، کائولن ، نفلین سینیت، سیلیس و همچنین یکسری مصالح ساختمانی از جمله پوکه، سنگ لاشه، گچ دارای ظرفیت بسیار خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه سنگ های تزئینی به وفور در استان وجود دارند، افزود: آذربایجان شرقی در بعضی از مواد معدنی نظیر سنگ های قرمز آذرشهر دارای برند جهانی بوده و که ارزش بسیار بالایی در سطح جهان برخوردار است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت استان با تأکید بر اینکه مزیت های معدنی خدادادی در منطقه ، قابلیت و فرصت سرمایه گذاری در معادن استان را فراهم ساخته و نیازمند توجه بیش از پیش به این بخش مهم و تأثیرگذار اقتصادی است، ادامه داد: ایجاد و راه اندازی واحدهای فرآوری، توسعه و تکمیل چرخه و زنجیره های بعدی معادن و صنایع پائین دستی ، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را تحقق می بخشد.

وی از وجود بیش از ۸۰۰ معدن و فعالیت نزدیک به ۴۰۰ واحد معدنی بدون احتساب معادن شن و ماسه در استان خبر داد و تصریح کرد : ظرفیت اسمی استخراج در معادن استان ۴۸ میلیون تن بوده و با حل مشکلات و چالش‌های پیش رو و رفع موانع می توانیم ظرفیت های اشتغال و استخراج را ارتقاء دهیم.

رحمانی پیش بینی تمهیدات لازم براساس برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جذب سرمایه در بخش صنایع معدنی را یکی از مهمترین اولویت های امسال دانست و خاطر نشان کرد : تنوع محصولات معدنی ویژگی عمده معادن استان بوده و تحقق نهضت کاهش خام فروشی بر اساس منویات مقام معظم رهبری در سرلوحه برنامه های ما قرار دارد.

وی راه اندازی شهرک تخصصی مس در شهرستان ورزقان را در راستای حرکت به سمت ایجاد واحدهای فرآوری و توسعه صنایع پایین دستی در بخش معدن برشمرد و گفت : ایجاد ارزش افزوده ، افزایش ظرفیت اشتغال و همچنین پرهیز از خام فروشی از دیگر موارد مهمی است که با جدیت دنبال می شود.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت آذربایجان شرقی، افزود: تامین نیاز داخل اولویت اول استان بوده و در بحث صادرات نیز بخشی از مواد معدنی نظیر پوکه که از استانداردهای جهانی برخوردار است ، به منظور حضور در بازارهای جهانی صادر می شود.

کد خبر: ۹۶٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha