۹ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
صدور سند مالکیت ۱۰۰درصد اراضی اردبیل تا پایان شهریور/۳۳۰ هزار جلد سند قدیمی در دست مردم است
مدیرکل ثبت اسناد و املاک اردبیل:

صدور سند مالکیت ۱۰۰درصد اراضی اردبیل تا پایان شهریور/۳۳۰ هزار جلد سند قدیمی در دست مردم است

اردبیل - محمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: تا پایان شهریورماه امسال صد درصد اراضی استان اردبیل در قالب طرح کاداستر تثبیت و برای آنها اسناد تک برگی صادر می‌شود.

رحیم محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: کل اراضی استان اردبیل یک میلیون و ۸۰۰ هکتار است که ۹۵۶ هزار هکتار آن اراضی ملی و مابقی اراضی زراعی و مسکونی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: ۸۰ درصد اراضی کشور ملی است و در قالب طرح کاداستر تثبیت این اراضی در اولویت قرار گرفته تا برای آنها صدور سند مالکیت انجام شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل گفت: تا آخر سال ۹۸، ۲۸۷ هزار هکتار از اراضی ملی با نقشه‌برداری و ثبت اطلاعات در سامانه کاداستر تثبیت و صدور سند تک برگی برای آنها انجام شده بود که در سال گذشته در اقدامی جهادی همکاران ما موفق شدند، ۳۶۵ هزار هکتار از اراضی ملی را تثبیت اطلاعات کرده و با جانمایی در سامانه برای آنها سند مالکیت صادر کنند.

محمدی افزود: تا آخر شهریورماه امسال کلیه اراضی ملی استان تثبیت و سند مالکیت آنها صادر می‌شود تا به صورت کامل و جامع در این زمینه اقدامات قانونی به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۳۳۰ هزار جلد سند قدیمی همچنان در دست مردم است که دیگر فرصت کمی برای تبدیل آنها به اسناد تک برگی وجود دارد که امیدواریم هر چه سریعتر برای این اسناد قدیمی سند تک برگی صادر کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اضافه کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و همچنین روستاها نیز برای رفع تداخل و تعیین محدوده با استفاده از تصاویر و عکس‌های هوایی اقداماتی انجام شده و تلاشمان بر کم کردن اختلاف مردم با منابع طبیعی است.

محمدی بیان کرد: کل بستر رودخانه‌ها و همچنین جاده‌های استان اردبیل نیز دارای سند تک برگی خواهند شد و انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی، همه اراضی دستگاه‌های دولتی را نیز تثبیت و برای آنها سند مالکیت صادر کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ۶۰ درصد این فرآیند انجام شده و آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد پیشرو یک‌هزار قطعه زمین خود را با برداشت و نقشه‌برداری و جانمایی در سامانه موفق شده تا برای این اراضی سند مالکیت تک برگی صادر کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل به مخدومه شدن ۱۴ هزار پرونده در ثبت اسناد در ارتباط با چک، اسناد بانکی و مهریه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر پرونده‌ها در این حوزه به روز است.

محمدی تصریح کرد: کلیه استعلامات دفاتر اسناد رسمی تا ۹۹ درصد الکترونیکی و در کمتر از دو روز پاسخ آنها ارائه می‌شود و با لینک به سامانه احراز هویت ثبت احوال در دفاتر اسناد تنظیمی برای صدور سند مالکیت کمترین تأخیر و تعلل را شاهد هستیم.

کد خبر: ۹۶٬۳۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha