۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
راه اندازی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه؛ گامی بلند در راستای تحقق شعار سال
معاون اجرایی سازمان بورس مطرح کرد

راه اندازی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه؛ گامی بلند در راستای تحقق شعار سال

بهشتی، معاون اجرایی سازمان بورس گفت: به زودی شاهد افزایش تعداد نهادهای مالی تحت نظارت سازمان از ۷۵۰ نهاد به بیش از ۱۰۰۰ نهاد خواهیم بود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، بهشتی سرشت، معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار، ضمن اعلام این خبر، گفت: پنجره واحد خدمات بازار سرمایه سازوکاری متشکل از یک واحد ارائه خدمات فیزیکی و سامانه الکترونیکی مرتبط با آن است.

به گفته عضو هیئت مدیره سازمان بورس  پنجره واحد خدمات بازار سرمایه با همکاری نزدیک و صمیمانه­ی سازمان بورس و اوراق بهادار با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری، سازمان امور مالیاتی کشور، سازمان روزنامه رسمی کشور و پست جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه هدف از راه­اندازی این پنجره، افزایش سرعت، کاهش هزینه، بهبود پاسخگویی، افزایش شفافیت، ایجاد هماهنگی بیشتر و استقرار وحدت رویه میان دستگاه­های مرتبط بوده است افزود: در حال حاضر ۴۹ نوع مجوز مختلف مرتبط با نهادهای مالی و ۲۰ نوع مجوز مختلف مرتبط با بازار اولیه وجود دارد که صدور تمامی آنها، مستلزم طی مراحل اداری در این ارگان ها و سازمان­هااست.

بهشتی سرشت ابراز امیدواری کرد با استقرار نمایندگان این سازمانها در پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، مراحل صدور مجوز و تاسیس نهادهای مالی، و نیز فرایندهایی همچون افزایش سرمایه شرکت­های پذیرفته شده در بورسها، با سرعت و سهولت بسیار بیشتری انجام پذیرد.

وی در ادامه با اشاره به توسعه روزافزون بازار سرمایه و افزایش درخواست تاسیس نهادهای مالی جدید افزود: به زودی و طی چند ماه آینده، تعداد نهادهای مالی تحت نظارت سازمان از ۷۵۰ نهاد به بیش از ۱۰۰۰ نهاد افزایش خواهد یافت که راه اندازی پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، می تواند گامی مهم در راستای شعار امسال و مانع­ زدایی­ها بردارد.

در جریان رویداد افتتاح پنجره واحد خدمات بازار سرمایه، دکتر بهشتی سرشت از سامانه میز خدمت سازمان بورس و اوراق بهادار نیز رونمایی کرد و گفت: سامانه میزخدمت در راستای اجرای تصویب‌نامه شورای عالی اداری با عنوان"حقوق شهروندی در نظام اداری" پیاده‌سازی شده و به آدرس service.seo.ir برای عموم مردم قابل بهره‌برداری است.

معاون اجرایی سازمان بورس  به ویژگی های میز خدمت پرداخت و گفت: از جمله ویژگی هایی که در توسعه و پیاده‌سازی سامانه میزخدمت لحاظ شده می‌توان به اطلاع­رسانی شفاف خدمات، فرآیند گردش کار هر خدمت، مدارک و مستندات مرتبط با هر خدمت، قوانین و مقررات مربوطه، سوالات متداول، هزینه­های مورد نیاز برای دریافت خدمت، معرفی واحد و مسئول ارائه خدمت و همچنین  امکان اخذ نظرسنجی از متقاضیان هر خدمت اشاره کرد.

کد خبر: ۹۶٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha